eerste foto's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Jan

eerste foto's

Bericht door Jan » ma jan 07 2008 3:14 pm

hier mijn eerste foto's. geef rustig je oordeel ik ben een beginneling en moet veel leren, en dat hoop ik op dit forum te doen.
Afbeelding
Afbeelding
het advies van Rik opgevolgd en een fluitje van een cent.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma jan 07 2008 3:39 pm

Zien er goed uit, alleen wat te direct geflitst icm met ik schat zo'n 1/60e van een seconde? Probeer eens wat hogere ISO toe te passen en te flitsen icm met langere sluitertijden of bouncen via plafond of muur om slagschaduw te voorkomen.
Die tweede oogt overigens wat onscherp, hij is waarschijnlijk scherp gesteld op de neus ipv de ogen en dan ook nog icm met f/1,8. Probeer bij zo'n groot diafragma en beperkte scherptediepte het focuspunt zorgvuldig te kiezen.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » ma jan 07 2008 4:07 pm

Vind het te kil geflitst, dus eens met Opgezetfan (waar is je avator gebleven trouwens), probeer wat met die flitsscherpte te doen op deze afstand

Succes
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Polling

Bericht door Polling » ma jan 07 2008 4:12 pm

Jan, als je wilt dat er goed en gedegen kritiek komt:
- nummer je foto's
- vertel iets over de onstandigheden en apparatuur;
- zorg dat de exif in de foto's zit, of zet de gegevens erbij.

Jan

Bericht door Jan » ma jan 07 2008 7:25 pm

oké Polling de volgende keer zal ik de foto's nummeren en de exif gegevens vermelden. Dit was voor mij de eerste keer dat ik foto's plaats en was dus erg blij dat dit lukte. Nu nog even uitzoeken hoe de exif gegevens geplaatst moet worden. wat die tweede foto betreft klopt Opgezetfan de scherpstelling is op de neus. Maud mijn avator zie ik wel die van jou juist niet.Misschien doe ik iets verkeerd. Dank voor jullie opbouwende kritiek.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”