Mijn pc heb ik al aardig wat jaartjes, maar draait nog goed. Snelheid van NX en CS3 vallen me niet tegen en ik heb voldoende schijfruimte. Alleen dat aquarium van mij is nodig aan vervanging toe. Onlangs heb ik een 21" Iiyama CRT monitor gekregen, die weliswaar scherper is dan mijn 17" Daewoo, maar er zit kleurverloop in. Dus ik ben me aan het oriënteren op een TFT scherm. Natuurlijk zou ik graag een EIZO kopen, maar het gaat waarschijnlijk een 22" Iiyama worden.
Nu lees ik her en der dat de beeldkwaliteit met een DVI-D kabel stukken beter is. Via Google ben ikalleen wijzer geworden dat het een digitaal signaal is, wat een snellere verwerking heeft en een betere kwaliteit beeld oplevert.
Nu vraag ik mij af of dat juist is en heb ik dat echt nodig?
Als dat het geval is, dan ben ik gelijk overgeleverd aan een andere videokaart, die qua prijs beginnen zo rond de € 75,= voor een 512 MB Sapphire, met Radeon chipset.
Ik weet dat er onder jullie een paar wizzoldies

Ik wist eigen,lijk niet zo goed in welke topic ik dit moest ploffen, maar omdat het met fotobewerking te maken heeft, leek dit mij de beste optie. Mochten Roel of Onno een andere plek hebben, no problemo!
Groet,
Irwan