Dochter

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Nosomoho

Dochter

Bericht door Nosomoho » wo jan 09 2008 11:03 pm

Hoi,

Ik vind haar mooi! mijn dochter dan :D :D :D
De Foto mogen jullie graag commentaar op geven.

Ik weet het al van dat lijstje maar helaas is mijn fotosoep kennis niet voldoende om het een beetje behoorlijk bij de haren weg te krijgen, jammer hé?

p.s. als jullie vinden dat ik teveel ga posten gewoon ff zeggen hoor. :lol:

Afbeelding

roeree

Bericht door roeree » wo jan 09 2008 11:07 pm

Mooie dochter.. mooie foto.

idd jammer van het lijstje.

Verder is het jammer dat op haar lip en tandvlees veel glans te zien is van de flitser, tenminste ik denk dat dat het is.

Qua uitsnede vind ik hem ook goed.

Te veel posten?
Dat kan niet mijns inziens!
Laat maar komen de foto's.

Groeten Raymond

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo jan 09 2008 11:10 pm

Mooi foto van een mooie dochter. Flister was idd iets te fel waardoor ze hier een daar wat glimt. Dat van die lijst hoef je geen photoshop expert te zijn hoor. Gewoon overnieuw maken maar dan met een iets rustigere achtergrond.

ps.: foto's e.d. tonen we niet in dit topic, dit topic is voor discussies van en over de D100, D200 en D300.
Foto's laat je hier zien: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... m.php?f=34
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo jan 09 2008 11:11 pm

Mooie dochter. niets mis mee
vind wel de flits wat hard in haar gezicht
tevens zou ik het schilderijtje even weg halen of shoppen.

verder post je maar door hoor ;-)

groeten : Arend

Nosomoho

Bericht door Nosomoho » wo jan 09 2008 11:31 pm

Over dat flitsen dat klopt natuurlijk en ik heb daar al een tip over gekregen bij een vorige post, alleen toen was deze foto al genomen.

Volgende zal ik proberen daarin te verbeteren natuurlijk.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » wo jan 09 2008 11:36 pm

Absoluut waar, mooie dochter heb je. Probeer haar eens op de volgende manier te fotograferen:

1) ISO400 of hoger
2) Diafragma f2,8 tot max f4
3) Sluitersnelheid 1/40e
4) Center-metering
5) SB-800 op TTL (niet TTL BL), EV 0,0 tot +0,3, omnibounce niet gebruiken
6) De kop van de SB800 180 graden draaien zodat deze naar achter flitst en weerkaatst via de muur achter je. Mocht die muur niet wit zijn, dan flitser 180 graden draaien en opklappen zodat de hoek 115 graden t.o.v. je onderwerp en weerkaatst via het plafon

Afhankelijk van je omgevingverlichting en de weerkaatsing van de muren /plafon kan het heel goed zijn dat je Flits EV op -0,3 tot -0,7 moet instellen. Maak nu eens een paar foto's van je dochter en toon ons de mooiste. Je krijgt nu nl een mooie zachte en warme verlichting doordat je gebruik maakt van het aanwezige licht.
Suc6,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » wo jan 09 2008 11:47 pm

ALE schreef:Absoluut waar, mooie dochter heb je. Probeer haar eens op de volgende manier te fotograferen:

1) ISO400 of hoger
2) Diafragma f2,8 tot max f4
3) Sluitersnelheid 1/40e
4) Center-metering
5) SB-800 op TTL (niet TTL BL), EV 0,0 tot +0,3, omnibounce niet gebruiken
6) De kop van de SB800 180 graden draaien zodat deze naar achter flitst en weerkaatst via de muur achter je. Mocht die muur niet wit zijn, dan flitser 180 graden draaien en opklappen zodat de hoek 115 graden t.o.v. je onderwerp en weerkaatst via het plafon

Afhankelijk van je omgevingverlichting en de weerkaatsing van de muren /plafon kan het heel goed zijn dat je Flits EV op -0,3 tot -0,7 moet instellen. Maak nu eens een paar foto's van je dochter en toon ons de mooiste. Je krijgt nu nl een mooie zachte en warme verlichting doordat je gebruik maakt van het aanwezige licht.
Suc6,

ALE
Allereerst, een prachtige foto van een mooie dochter.
Alleen zou ik de moeite even nemen om het schilderij weg te clonen.

Ale, even een paar vragen over je interessante uitleg:
De eerste 3 punten die je aanhaalt, wat zijn de voordelen per punt uitgelegd?
Waarom de iso niet op 100?
Waarom de diafragma niet hoger?
Waarom de sluiterniet niet sneller?
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Nosomoho

Bericht door Nosomoho » wo jan 09 2008 11:49 pm

Zo ALE,

Hier ga ik zeker ook iets mee doen, als zij er zin in heeft maak ik volgende week nog eens een paar foto's op dezelfde plaats met jou instellingen, krijg ik wel dezelfde achtergrond maar goed dat moet dan maar.

nogmaals bedankt.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo jan 09 2008 11:50 pm

Nosomoho schreef:Over dat flitsen dat klopt natuurlijk en ik heb daar al een tip over gekregen bij een vorige post, alleen toen was deze foto al genomen.

Volgende zal ik proberen daarin te verbeteren natuurlijk.
het glimmende is nog wel weg te halen op diverse plekken.
clonestamp gebruiken opacity op pakweg 45% zetten...
modes op darken.
paar keer klikken doet wonderen.

Arend

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » do jan 10 2008 12:39 am

KvP schreef:Ale, even een paar vragen over je interessante uitleg:
De eerste 3 punten die je aanhaalt, wat zijn de voordelen per punt uitgelegd?
Waarom de iso niet op 100?
Waarom de diafragma niet hoger?
Waarom de sluiterniet niet sneller?
De eerste 3 punten staan allemaal in relaties tot elkaar. Ik wil zoveel mogelijk gebruik maken van het aanwezige licht in een omgeving. "Hard" licht uit een flitser komt de sfeer niet ten goede (slag schaduw, glimmertjes, etc). Ook flits fotografie moet EN kan natuurlijk zijn. Vaak weet je niet eens dat er geflitst is indien je deze methode toepast.

De combinatie ISO en diafragma zijn bepalend voor de hoeveelheid licht die een flitser zal/mag afgeven in TTL stand. En dat licht wil je zo min mogelijk hebben. Daarom draai je je ISO waarde op en open je je diafragma. In principe fake je hiermee je flitser. M.a.w. je kunt je omgevinglicht alleen maar beheersen (sturen) d.m.v. je sluitersnelheid. En dat licht wil je juist hebben vandaar dat je de lens langer open laat staan. That's it. Dit zal je goed in gedachte moeten houden indien je op deze "natuurlijke flits" manier wil gaan fotograferen.

Probeer eens deze instellingen uit in je eigen huiskamer met het aanwezige licht. Richt gewoon op een stil leven en probeer daar lampen in je compositie erbij te betrekken. Eerst op de "normale" ouderwetse manier (flitser 45 tot 60 graden opgeklapt, 1/60 met bij f5.6, ISO 100 of 200) en dan op de voorgestelde manier. Oordeel zelf...
Hope this helps,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Lothian
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Lothian » do jan 10 2008 12:47 am

Mooie dochter, mooie foto. Ach, het lijstje, staat er nu eenmaal op.
Afbeelding

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » do jan 10 2008 8:41 am

Opgezetfan schreef: ps.: foto's e.d. tonen we niet in dit topic, dit topic is voor discussies van en over de D100, D200 en D300.
Foto's laat je hier zien: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... m.php?f=34
Volgens mij zit hij ook het zelfde draadje te posten ?!?! of is het voor mij vroeg??

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

mikemix

Bericht door mikemix » do jan 10 2008 8:52 am

Mooie foto.
Trotse vader
en terecht.

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » do jan 10 2008 11:30 am

Ze staat er heel mooi op hoor!

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Nosomoho

Bericht door Nosomoho » do jan 10 2008 12:00 pm

Als ik het goed begrijp mogen onder de rubriek D100, D200 en D300 geen foto's geplaatst worden maar worden op dit forum alle foto's geplaatst onder presentatie foto's en foto locaties, klopt dit?

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”