Past deze flitser op mijn camera???

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
turtledude

Past deze flitser op mijn camera???

Bericht door turtledude » ma jun 12 2006 9:37 am

Van familie mag ik een flitser hebben maar weet niet of ie compatible is met mijn D70S het gaat om een National PE-387S heb me laten vertellen dat dit een hele goede flitser is (is wel iets ouder maar heel geavanceerd)maar durf hem niet zonder meer te gaan gebruiken. :oops:
Wie kan mij helpen???

greetz Turtledude.

Mark D

Bericht door Mark D » ma jun 12 2006 11:37 am

doe maar niet.

turtledude

Bericht door turtledude » ma jun 12 2006 12:29 pm

Dank je wel Mark, dat doen we dan ook niet, dan maar ff kijken voor een Nikon flitser.

Greetz Turtledude.

vanson

Bericht door vanson » ma jun 12 2006 12:52 pm

je kunt deze flitser best gebruiken, maar wil je dat wel?

elke flitser behalve de SB-800 en SB-600 zal niet TTL werken op de D50/D70.
elke andere flitser kun je alleen gebruiken op de M en A stand van je flitser (M=alles manueel instellen en dus berekenen welk diafragma je kunt gebruiken, A=diafragma instellen aan de hand van gegeven diafrgama vanaf de flitser, uitgaand van de 'output' van de flitser)

Equis25

Re: Past deze flitser op mijn camera???

Bericht door Equis25 » ma jun 12 2006 5:11 pm

[quote="turtledude"]Van familie mag ik een flitser hebben maar weet niet of ie compatible is met mijn D70S het gaat om een National PE-387S heb me laten vertellen dat dit een hele goede flitser is (is wel iets ouder maar heel geavanceerd)maar durf hem niet zonder meer te gaan gebruiken. :oops:
Wie kan mij helpen???

greetz Turtledude.[/quote]

Een belangrijk punt dat nog niet beschreven is, is het volgende:

De D70 en natuurlijk ook de D70s heeft beperkingen tav de trigger voltage dat het flits contact kan verwerken. Als ik me niet vergis is dat 250V maximaal. Je moet dat kunnen vinden in de gebruiksaanwijzing. Over het algemeen is het beter om een flits te gebruiken die aangepast is aan de camera. vb: SB600 of SB800. De D70s heeft ook het voordeel dat je "Commander" Mode kunt gebruiken met een SB600 of SB800.

Als je wilt weten wat de trigger voltage is voor de National PE-387S moet je Google search doen. Je kunt het ook zelf meten.

ReneD70

Bericht door ReneD70 » di jun 13 2006 11:37 am

Sigma maakt ook flitsers die alle iTTl functies van de Nikon ondersteunen. Ze zijn nog een stuk goedkoper ook.

Gr. René

vanson

Bericht door vanson » di jun 13 2006 1:02 pm

Sigma flitsers horen op een Sigma camera thuis.

a3sfoto

Bericht door a3sfoto » di jun 13 2006 1:44 pm

Pobeer eens contact op te nemen met de fabrikant als dat kan.
Ik ken het merk niet.
Je kunt de ontstekingsspanning meten met een multimeter.
Het middencontact is de plus en het contactje aan de zijkant is de min.
Bijna elke flitser kan een controle flits maken op het moment van het flitsen kun je de ontstekingspanning aflezen.
Ik ben er op die manier ook achter gekomen of ik mijn metz nog kon gebruiken voor mijn D70.

Kijk er wel mee uit.
Als je het niet vetrouwt gebruik de flitser dan NIET.

Succes

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo jun 14 2006 1:39 am

Anders is er nog een oplossing, voor mijn oude Metz 45CT1 had ik destijds een soort galvanische scheider ge maakt die ik in de flitser had ingebouwd het schema is vast wel ergens op het net te vinden...

Het werkte perfect en maakt het geheel volkomen risicoloos.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

jmfotografie

Bericht door jmfotografie » wo jun 14 2006 9:12 am

Heb sinds een paar weken de SB 800 op mijn d50. Heb foto's gemaakt van de keiler dat is een sport evenement en dat was afgelopen zaterdag, de zon was zo scherp en de schaduwen zo donker dat ik gewoon de flitser heb gebruikt met een heel goed resultaat. De SB 800 werkt perfect op mijn camera en is zijn geld gewoon waard, want wanneer koop je weer een andere flitser? Niet meer dus. Deze flitser past perfect op de d50 en d70s.

Afbeelding
hier is gewoon de flitser gebruikt van zeer dichtbij. Nog wel met mijn oude Tamron lens maar die is nu vervangen door de Nikkor 24~85mm f/2.8~f/4 D(IF). Wauw wat een verschil!

JM

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”