Collega

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Nosomoho

Collega

Bericht door Nosomoho » do jan 10 2008 10:07 pm

Ok, alweer een portret, nu van één collega ( ik doe nu eenmaal graag portet ).
De border iets eenvoudiger gehouden en de exif data erbij geplaatst, kunnen we hier mee leven? :lol:

Afbeelding

Johan
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Johan » do jan 10 2008 10:09 pm

Stuk beter ingeflitst dit keer. Meneer oogt nog een beetje witjes, je kleurtemperatuur wat warmer trekken kan ook wel schelen.

Wat betreft het kader, haal je EXIF eruit en zet het eronder los. Alleen je naam in de rand zou al afdoende zijn, de rest is alleen maar afleiding voor de foto.
Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5

roeree

Bericht door roeree » do jan 10 2008 10:25 pm

Prima portret, prima gefitst wat mij betreft.

Over je kader zou ik me niet te druk maken.
De één vindt dit mooi de ander dat ga op je
eigen gevoel af.

Ik kader zelf zwart omdat dit de foto afbakend.

Groeten Raymond

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » do jan 10 2008 10:41 pm

Hoi Henny,

Ik heb je om die Exif info verzocht. Die heb je nu in je kader geplaatst wat natuurlijk niet echt mooi is. Je kunt ook gewoon de Exif info in je foto laten staan, met Opanda IExif lezen wij die zo uit. Alleen jij verwijdert deze helaas voordat je de foto post.

Deze foto is een stuk beter. Toch zie je aan de neus dat er een flits is gebruikt. Die kun je heel gemakkelijk met PS wegwerken. Probeer anders een keer de tip van gisteren uit.
Suc6,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Nosomoho

Bericht door Nosomoho » do jan 10 2008 10:52 pm

Kan het zijn dat Photoshop deze exif er uit haalt? dat is namelijk het enige programma waar de photo in is geweest. Ik zal er eens opletten

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » do jan 10 2008 10:56 pm

Ja hoor dat kan heel goed. Ik weet alleen niet waar je dit moet instellen bij het programma, ik gebruik PS niet. Wie kan Henny een tip geven ?

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Johan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Johan » do jan 10 2008 10:58 pm

Maak je een crop/uitsnede en plak je deze in een nieuwe image (voor je kader)? Zoja, dan ben je je EXIF kwijt. :)
Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5

Frederix

Re: Collega

Bericht door Frederix » vr jan 11 2008 12:32 am

Nosomoho schreef:Ok, alweer een portret, nu van één collega ( ik doe nu eenmaal graag portet ).
De border iets eenvoudiger gehouden en de exif data erbij geplaatst, kunnen we hier mee leven? :lol:

Afbeelding
Portret ziet er goed uit. Hoe heb je dit portret geflitst?

Nosomoho

Bericht door Nosomoho » vr jan 11 2008 12:45 am

Geflits met sb800 en defuser schuin omhoog richting plafond! is inderdaad nog te zien op puntje van neus, slordig van mij had ik kunnen schoppen natuurlijk.

p.s. ja Johan daar licht het dan aan, ik zal proberen de exif op te nemen in de post als ik het niet vergeet. :lol:

mikemix

Bericht door mikemix » vr jan 11 2008 12:49 am

Prima portret, doordat je bounced accentueer je alleen de kin/hals met een slagschaduw, kan me zo voorstellen dat niet iedereen daar gelukkig mee is.
Laatst gewijzigd door mikemix op vr jan 11 2008 11:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark Meisner

Bericht door Mark Meisner » vr jan 11 2008 1:03 am

Heb je deze foto via het plafond geflitst? De foto ziet er goed belicht en scherp uit, maar door de schaduw komen de onderkinnen erg in beeld wat het portret minder flateus maakt.

Zo te zien heb je een D300 + Sb-800. Gooi die flitser van die schoen af en hou hem in je linkerhand, flits het gezicht in vanaf links schuinvoor en plaats je model naast een witte muur aan de rechterkant. Nu zal je mooiere schaduwen krijgen en het licht zal bouchen via de muur rechts voor een mooier verloop.

Try it and you will love it ;)

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » vr jan 11 2008 1:08 am

Nosomoho schreef:Kan het zijn dat Photoshop deze exif er uit haalt? dat is namelijk het enige programma waar de photo in is geweest. Ik zal er eens opletten
Als je "Save for the web" gebruikt in Photoshop ben je de Exif gegevens kwijt.
Beter is dan gewoon "Save as..." te gebruiken en dan b.v. de quality schuif op 7. Dan is de foto bijna net zo groot (iets groter) en de Exif gegevens blijven behouden.

Johan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Johan » vr jan 11 2008 9:18 am

Sowieso vind ik het achteraf gezien meer lijken op een pasfoto dan op een portret. Er zitten inderdaad behoorlijk wat schaduwen in (met name onderkant gezicht). Bij een portret moet je dat proberen te voorkomen, is enorm lastig als je via het plafond flitst..

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”