Vakantiefoto's gemaakt met compactcamera

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Vakantiefoto's gemaakt met compactcamera

Bericht door soulpic » do jan 10 2008 10:44 pm

Aangezien hier (volgens mij) geen topic is over shots geschoten met een andere camera (geen slr of Nikon) start ik nu maar dit topic.

Als je op vakantie gaat nemen de meeste niet hun goede spiegelreflex mee, maar een goede compactcamera.
Misschien is het een idee om hier alle foto's die je geschoten hebt op vakantie (en wilt laten zien hier) met een compactcamera gemaakt, te plaatsen.

Ik maak alvast de aftrap dan:

Foto's gemaakt in Noorwegen met een Canon Digital Ixus I Zoom.

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
"Imagination is far more important than knowledge"

Johan
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Johan » do jan 10 2008 11:01 pm

Misschien offtopic verder, maar wat is dat spul op 5 en 6? Een soort hardgeworden waterval? IJs?
Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » do jan 10 2008 11:08 pm

Mooie foto's, vooral 3,5 en 7 vind ik mooi.

@ Johan: Dat is een gletsjer Johan.
Kijk nog maar eens goed want over een paar jaar zijn er geen meer.

Mvg, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Johan
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Johan » do jan 10 2008 11:22 pm

Ah Gino, dus toch :) Ik dacht al zoiets inderdaad, maar het zag er nogal apart uit. Ook iets om de komende jaren nog naar toe te gaan op vakantie.

Vind zelf 1,3,6,7 geslaagd. 2 en 4 vraag ik me af wat je hiermee wilde? 5 is een leuke plaat maar verder niet spannend fototechnisch. 8 en 9 zijn nergens scherp, 10 is wel aardig maar is een alledaagse huis tuin en keuken foto :)

Overigens:
Als je op vakantie gaat nemen de meeste niet hun goede spiegelreflex mee, maar een goede compactcamera.
Misschien is het een idee om hier alle foto's die je geschoten hebt op vakantie (en wilt laten zien hier) met een compactcamera gemaakt, te plaatsen.
Die spiegelreflex gaat dus juist wél mee. Daar heb je hem toch voor? In het buitenland kun je juist platen schieten die je hier niet kunt schieten. Daar heb je dat soort gletsjers, mooie watervallen, etc.

Wat is jouw argument om hem niet mee te nemen?
Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » do jan 10 2008 11:42 pm

De reflex THUIS laten? Laat het hem maar niet horen!

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » vr jan 11 2008 12:05 am

Een vakantie zonder Nikon... :-|

;-)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jan 11 2008 1:08 am

Hoeveel ervaring heb je Soulpic?

Niet Nikon foto's, en eerlijk gezegd ook niet erg goed genomen. Eigenlijk vind ik alleen 5 het delen met ons waard; de rest vind ik fototechnisch niet goed genomen. 2 Zou heel mooi kunnen zijn, maar ook hier vind ik dus de technische kwaliteit wat laag.

Nou niet gelijk in de stress schieten hoop ik...

:oops:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » vr jan 11 2008 1:22 am

Mhh, inderdaad een gewoon vakantie album. Niet echt heel speciaal v.w.b. compositie. Het spat ook qua kleur en scherpte niet echt van het scherm af.
Foto 5 is inderdaad wel de beste, lekker diepte en mooi geaccensueerd door de kleine mensen op de voorgrond.

Foto 8 ontgaat me totaal. De zee loopt leeg en is nergens scherp. Zet de boel scherp en gooi er wat contrast in en meer verzadiging. Ik ben alleen bang dat de scherpte hier en daar niet meer is te redden.

Aangezien het ook een uitnodiging is om vakantie foto's met een compact te posten (alhoewel deze al eens zijn gepost):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mikemix

Bericht door mikemix » vr jan 11 2008 1:29 am

@remoss:

Van mij mag je blijven herhalen en dan met name de eerste.

De posting van 8+9 van de topicstarter, ontgaat mij het nut volledig.
Ik wil opbouwende kritiek geven, maar ik vind dat als je onscherpe platen gaat posten, je jezelf niet al te serieus neemt.
Ik onthou me dan ook van commentaar.

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » vr jan 11 2008 12:53 pm

nogmaals...zet ze op het canon forum....
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”