70-200 2.8VR

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Blackmax

70-200 2.8VR

Bericht door Blackmax » ma jun 12 2006 3:01 pm

70-200 2.8VR

Iemand ervaring met deze lens?

ML

Bericht door ML » ma jun 12 2006 6:52 pm

Geweldig stuk gereedschap !
Wel zwaar en duur, maar snel, scherp, goed werkende VR, gewoon top dus.
Als je dit bereik gebruikt en je hebt t geld ; DOEN !

everkaik

Nikon 70-200mm f/2.8G AF-S IF-ED VR

Bericht door everkaik » ma jun 12 2006 7:59 pm

Ik heb er een gekocht in de VS omdat ze in Nederland niet leverbaar waren vorig jaar. Ik heb er wel mee gefotografeerd, ook met een TC-20E II 2x converter en de resultaten zijn echt fantastisch, ook van snel passerende racemotors.
Helaas ligt hij al een tijd nu in de kast vanwege tijdgebrek, maar dat ligt niet aan het objectief :wink:
Hier kun je ook nog info erover vinden:

Nikon 70-200mm f/2.8G AF-S IF-ED VR

Review-70-200mmVR

Francis

Bericht door Francis » ma jun 12 2006 9:06 pm

it's a dream come true . . . ik werk er nu een jaartje mee . . en elke dag bevalt deze me beter en beter. Hier onder een foto gemaakt bij vallende duisternis met deze lens en de Nikon 2.0 extender . . . op 400mm dus.

Afbeelding

Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D200)
Lens Focal Length: 400,00 mm (70-200 mm F2,8-F2,8)
Shutter Speed: 1/125 sec
F-Number: F5,6
ISO: 500
Compensation: EV 0/6

Mark D

Bericht door Mark D » di jun 13 2006 7:09 am

Hi Francis

Gewoonte van je om mooie vrouwen van een afstandje te fotograferen? ;-)

Francis

Bericht door Francis » di jun 13 2006 7:23 am

Mark D schreef:Hi Francis

Marc,

Dat zou je inderdaad kunnen denken ja, is er trouwens iets leuker dan kijken naar die mooie dames . . . :wink: Dit is een opname gemaakt op een persvoorstelling van een jaarlijks weerkerend vis en folklore festival waar ook Miss Belgian Beauty was op uitgenodigd, hier staan nog enkele foto's : http://www.fotokine.be/visenfolklore/
Vooral snapshots, niet zo interessant voor buitenstaanders ( wat ook niet echt de bedoeling was ) maar veeleer voor de aanwezigen daar.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jun 13 2006 9:16 am

Francis schreef:it's a dream come true . . . ik werk er nu een jaartje mee . . en elke dag bevalt deze me beter en beter. Hier onder een foto gemaakt bij vallende duisternis met deze lens en de Nikon 2.0 extender . . . op 400mm dus.

Afbeelding

Ik zou in het vervolg een iets snellere sluitertijd gebruiken op 400 mm. ook al zit er VR op. Deze foto is bewogen en heb je dat proberen te verdoezelen met een USM of Smart sharpen filter in PS.

rytec

Bericht door rytec » di jun 13 2006 10:11 am

Wat betekent VR eigenlijk? ik zie dat lenzen met VR héél duur zijn.

Mark D

Bericht door Mark D » di jun 13 2006 10:15 am

Francis schreef:
Mark D schreef:Hi Francis

Marc,

Dat zou je inderdaad kunnen denken ja, is er trouwens iets leuker dan kijken naar die mooie dames . . . :wink: Dit is een opname gemaakt op een persvoorstelling van een jaarlijks weerkerend vis en folklore festival waar ook Miss Belgian Beauty was op uitgenodigd, hier staan nog enkele foto's : http://www.fotokine.be/visenfolklore/
Vooral snapshots, niet zo interessant voor buitenstaanders ( wat ook niet echt de bedoeling was ) maar veeleer voor de aanwezigen daar.
Leuke foto's...mooi land dat België :D

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » di jun 13 2006 4:13 pm

Opgezetfan schreef:
Francis schreef:it's a dream come true . . . ik werk er nu een jaartje mee . . en elke dag bevalt deze me beter en beter. Hier onder een foto gemaakt bij vallende duisternis met deze lens en de Nikon 2.0 extender . . . op 400mm dus.

Ik zou in het vervolg een iets snellere sluitertijd gebruiken op 400 mm. ook al zit er VR op. Deze foto is bewogen en heb je dat proberen te verdoezelen met een USM of Smart sharpen filter in PS.

Hoe zie jij dat deze foto (origineel) bewogen is?????
Ik zie het niet.... :?:
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

everkaik

Bericht door everkaik » di jun 13 2006 9:34 pm

rytec schreef:Wat betekent VR eigenlijk? ik zie dat lenzen met VR héél duur zijn.
VR staat voor vibration reduction oftewel het onderdrukken van trillingen en/of bewegingen. Hierdoor kun je zonder statief met 2 of zelfs 3 stops langere sluitertijden werken.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jun 13 2006 9:55 pm

Ik zie gewoon dat die foto bewogen is en dat dit is geprobeerd te verdoezelen in PS met een verscherp functie.

Dat VR is wel zo ja, maar het blijft lastig hoor 1/125 op 400 mm. je kan beter je ISO iets hoger zetten of een groter diafragma kiezen, zodat je die langere sluitertijden niet nodig hebt.

Francis

Bericht door Francis » di jun 13 2006 10:03 pm

Opgezetfan schreef:Ik zie gewoon dat die foto bewogen is en dat dit is geprobeerd te verdoezelen in PS met een verscherp functie.
Je hebt 100% gelijk . . . :oops: :wink: Maar dat neemt niet weg dat de verdoezeling toch redelijk gelukt is . . . :wink:
Mannen met arendsogen zoals jij kan je dus niet in de zak zetten . . . toch wel bijzonder goed opgemerkt moet ik zeggen . . . :o

Blackmax

Bericht door Blackmax » wo jun 14 2006 12:20 am

ondertussen een tikkie off topic helaas

maar na wat testen gelezen te hebben, mijn 80-200 2.8 verkocht en vandaag een 70-200 2.8 VR aangeschaft

zal hem morgen eens gaan testen

Blackmax

Bericht door Blackmax » wo jun 14 2006 12:47 am

iemand toevallig een nl boekje van deze lens?

Heb de lens bij kamera-express gekocht met engelse handleiding zie ik.

iemand toevallig een word of pdf bestandje NL???

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”