Is deze flitsset iets???
Is deze flitsset iets???
Ritzz STUDIO FLITSSET DGS 150
Specificaties
Complete Flitserset 150 watt/sec ( richtgetal 38 bij 100 iso) Nu je eigen thuis-fotostudio met deze complete flitserset.
Lichtopbrengst 150 watt/sec ( richtgetal 38 )
Compacte fraaie flitser in zeer degelijke zwarte lichtmetalen
Trappenloze lichtopbrengst instelbaar van 1/32 tot vol
Iedere flitser wordt compleet geleverd met 2 instellampen, netkabel
Alle bedieningselementen overzichtelijk op de achterzijde van de flitser.
Complete set met:
1 softbox QH 40 x 40 cm.
2 stalen lampstatieven QH-J220T met veer-veiligheidssysteem, 220 cm hoog en uitneembaar adaptersysteem met 1/4 en 3/8 draad.
link
Specificaties
Complete Flitserset 150 watt/sec ( richtgetal 38 bij 100 iso) Nu je eigen thuis-fotostudio met deze complete flitserset.
Lichtopbrengst 150 watt/sec ( richtgetal 38 )
Compacte fraaie flitser in zeer degelijke zwarte lichtmetalen
Trappenloze lichtopbrengst instelbaar van 1/32 tot vol
Iedere flitser wordt compleet geleverd met 2 instellampen, netkabel
Alle bedieningselementen overzichtelijk op de achterzijde van de flitser.
Complete set met:
1 softbox QH 40 x 40 cm.
2 stalen lampstatieven QH-J220T met veer-veiligheidssysteem, 220 cm hoog en uitneembaar adaptersysteem met 1/4 en 3/8 draad.
link
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Tsja het is wel wat, maar waarom zoveel geld uitgeven voor deze set? Ik zou eerder die 18-70 en die 70-300 verkopen en daar kwaliteitsglas voor kopen.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Ja dat kan wel zo zijn, maar voor binnen zijn deze lenzen nou niet je-van-het 

-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
??? Je wil dat hij betere lenzen koopt en geen flitset. Dat is een mooie oplossing voor een probleem dat hij niet heeft.Opgezetfan schreef:Tsja het is wel wat, maar waarom zoveel geld uitgeven voor deze set? Ik zou eerder die 18-70 en die 70-300 verkopen en daar kwaliteitsglas voor kopen.

De flitsset zelf lijkt me wel erg goedkoop. Meestal vind ik het verstandiger iets meer geld uit te geven. Heb je ergens reviews gevonden?
Tja ik weet dat niet alles optimaal is, het lieft heb ik ook een D300 of een D3 met goed glaswerk. Maar op dit moment zit dat er nog even niet in.Opgezetfan schreef:Tsja het is wel wat, maar waarom zoveel geld uitgeven voor deze set? Ik zou eerder die 18-70 en die 70-300 verkopen en daar kwaliteitsglas voor kopen.
Ik heb nog geen review gevonden, maar misschien heeft iemand ervaring met deze set, vandaar mijn vraagPatrickP schreef:De flitsset zelf lijkt me wel erg goedkoop. Meestal vind ik het verstandiger iets meer geld uit te geven. Heb je ergens reviews gevonden?
Hoi,
Heb je er wel eens aan gedacht om een extra sb600 bij je set aan te schaffen?
Door het draadloze flitssysteem van Nikon is het heel makkelijk werken en instellen.
Voor de sb600 zijn ook statieven met eventueel paraplu's te koop.
Je camera heeft al een commander mode dus die hoef je er niet bij aan te schaffen.
Groeten Raymond
Door het draadloze flitssysteem van Nikon is het heel makkelijk werken en instellen.
Je camera heeft al een commander mode dus die hoef je er niet bij aan te schaffen.
Groeten Raymond
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik heb een Falcon Eyes 250 Ws systeem.
Was ook tamelijk budget, maar het functioneert prima. Ik gebruik ze zelden op volle sterkte, dus ik denk dat voor klein huiskamergebruik ook minder vermogen toereikend is. Hoeveel, dan kan ik niet goed inschatten.
Ik heb toen gedacht: deze set is een probeersel. Als het me bevalt, dan ga ik te zijner over op een professionele set en verkoop ik deze. Als ik het niks vind, nou dan heb ik een goedkope set. Niet teveel geld weggegooid. Tot nu toe bevalt de set me prima.
Bij jouw set zit één softbox van 40 bij 40. Dat lijkt me aan de kleine kant.
Ik heb er twee van 60 bij 80. Dat is in het gebruik ook wel weer onpraktisch, want ik heb geen ruimte om ze uitgevouwen te bewaren. Dus ik ben steeds lang bezig om de zaak op te bouwen.
Kortom: wat voor lenzen geldt, geldt ook voor flitsers: het kan altijd beter, maar de behoefte aan betere kwaliteit komt met de ervaring.
Je moet overigens je ook realiseren dat je nog een aanstuur-set nodig hebt. Infrarood of radiografisch, Ik heb een radiografische set, en die kost ongeveer 60 euro.
Was ook tamelijk budget, maar het functioneert prima. Ik gebruik ze zelden op volle sterkte, dus ik denk dat voor klein huiskamergebruik ook minder vermogen toereikend is. Hoeveel, dan kan ik niet goed inschatten.
Ik heb toen gedacht: deze set is een probeersel. Als het me bevalt, dan ga ik te zijner over op een professionele set en verkoop ik deze. Als ik het niks vind, nou dan heb ik een goedkope set. Niet teveel geld weggegooid. Tot nu toe bevalt de set me prima.
Bij jouw set zit één softbox van 40 bij 40. Dat lijkt me aan de kleine kant.
Ik heb er twee van 60 bij 80. Dat is in het gebruik ook wel weer onpraktisch, want ik heb geen ruimte om ze uitgevouwen te bewaren. Dus ik ben steeds lang bezig om de zaak op te bouwen.
Kortom: wat voor lenzen geldt, geldt ook voor flitsers: het kan altijd beter, maar de behoefte aan betere kwaliteit komt met de ervaring.
Je moet overigens je ook realiseren dat je nog een aanstuur-set nodig hebt. Infrarood of radiografisch, Ik heb een radiografische set, en die kost ongeveer 60 euro.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Dan kan je beter een SB-800 erbij kopen aangezien die ook als master kan fungeren en die SB-600 kan dat niet. De ingebouwde flitser kan ook als master ingesteld worden, maar dan zijn de kwaliteiten niet echt super.roeree schreef:Hoi,
Groeten Raymond
Ja dat klopt, maar ik hield even het kostenaspect in de gaten.Opgezetfan schreef:Dan kan je beter een SB-800 erbij kopen aangezien die ook als master kan fungeren en die SB-600 kan dat niet. De ingebouwde flitser kan ook als master ingesteld worden, maar dan zijn de kwaliteiten niet echt super.roeree schreef:Hoi,
Groeten Raymond
Voor de prijs van die flitsset heb je een sb600 en geen sb800 maar idd als de financiële ruimte er is, zeker voor de sb800 gaan want dan kan je ook groepen aansturen.
Nadeel is dan wel dat de sb800 op je toestel moet zitten (als je hem als comander wilt gebruiken) en je hem dus niet vrij kunt plaatsen.
Groeten Raymond
De flisset is wat , maar houd niet over . In het begin zal het de perfecte set zijn maar weet zeker dat wanneer je verder gaat je gegarandeerd te kort komt. Persoonlijk zou ik hier geen energie of geld in steken, en wat anders kopen. Zelf heb ik alles van Hensel , en weet dat het niet bepaald budget is maar het werkt wel erg goed. Ga er zelfs mee op locatie. Kijk anders eens naar andere merken. Wanneer je hulp nodiog heb stuur je maar een PB
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste P,
Ik ken de flitsset die je noemt.
De uitvoering is net een stukje steviger dan de F.E. sets die je vaak tegenkomt.
Nadelen die ik ken:
-de flitsbuizen niet door de gebruiker te wisselen
-het instellicht dimt niet met de flits-instelling 1/1-1/32
Tip voor opslag en transport:
Zoek een tweetal kokers van de 80-200 zoom (CL-43A geloof ik): de flitskop past er precies in...
Groeten, Gijs
Ik ken de flitsset die je noemt.
De uitvoering is net een stukje steviger dan de F.E. sets die je vaak tegenkomt.
Nadelen die ik ken:
-de flitsbuizen niet door de gebruiker te wisselen
-het instellicht dimt niet met de flits-instelling 1/1-1/32
Tip voor opslag en transport:
Zoek een tweetal kokers van de 80-200 zoom (CL-43A geloof ik): de flitskop past er precies in...
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
- Marti58
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
wil graag even reageren ik heb deze set pas gekocht en wat plaatjes mee gemaakt samen met mijn D80 + 18-135.
moet zeggen dat ik het niet onaardig vind.
ook nog iets mooi's even formuliertje invullen via internet Rittz.com en je krijgt de radio unit voor niets thuis gestuurd ....kleine correctie via je leverancier.
moet zeggen dat ik het niet onaardig vind.
ook nog iets mooi's even formuliertje invullen via internet Rittz.com en je krijgt de radio unit voor niets thuis gestuurd ....kleine correctie via je leverancier.
Laatst gewijzigd door Marti58 op za jan 19 2008 6:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006