Deze foto is het resultaat van de Z6. Voor het begin van de wandeling nog de sensorreiniging in de camera uitgevoerd. Dit is voor mij toch wel een ergernis met de Z6. Het is allemaal verklaarbaar maar toch. Je blijft aan het reiniging. Er is tijdens de workshop niet van objectief gewisseld. Tijdens de workshop is het mij niet opgevallen omdat het display met zonlicht zo slecht is af te lezen waardoor dit helemaal niet is opgevallen.
Een blaasbalg heb ik niet (meer) en dus vandaag maar eens bij CameraNu Apeldoorn langs geweest om een blaasbalg te halen en gelijk maar even in de winkel getest en daarna met een loupe bekeken en het zat er nog steeds. Nog maar eens met de blaasbalg en geen beter resultaat dus maar een natte reiniging want blijkbaar heeft de warme sensor al e.e.a. de sensor laten kleven. 2 stiftjes verder en de sensor was schoon.
Dus maar een reinigingssetje, blaasbalg meegenomen en een verlichte Sensor loupe besteld om te kunnen zien of sensor weer schoon is.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe andere Z-gebruikers dit stofprobleem ervaren en hoe iedereen het oplost?
Hoe ervaren jullie het resultaat van de ingebouwde sensorreiniging?