koop advies

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
monteur

koop advies

Bericht door monteur » vr jan 18 2008 7:55 am

Graag een koopadvies voor een (licht sterk) standaard zoom objectief.
Ik heb een o.a. Nikkor 18-135 voor het vakantie gebeuren die na een reparatie in B'wijk het lekker doet en een Sigma 70-300 voor tele werk, maar wil me verbeteren. :roll:
Ik wil een tokina 12-24 4.0 en daar dan lens in het gebied van 24 tot ong 80, maar wel licht sterk en scherp. De Nikkor's zijn me te duur??? :( Of weet iemand nog iets? :idea:
Dan blijft me over:
Tokina 28-70 ATX pro 2.8
Sigma 24-70 EX 2.8
Tamron 28-75 2.8
Heeft iemad een advies? :?:

GdP

Bericht door GdP » vr jan 18 2008 8:34 am

Ik denk van George. :)

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr jan 18 2008 8:54 am

die van george valt af...dat is maar tot 55mm joh :mrgreen:

ik kan je verder niet helpen daar ik de lensen niet persoonlijk ken.

succes iig.

Arend

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: koop advies

Bericht door emiel » vr jan 18 2008 9:02 am

monteur schreef:Graag een koopadvies voor een (licht sterk) standaard zoom objectief.
Had je deze al gevonden:

http://www.slrgear.com/reviews/index.php
http://www.naturfotograf.com/lens_surv.html
http://www.pixel-peeper.com/lenses/

ajuus
emiel

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » vr jan 18 2008 11:00 am

Ik vond de Sigma altijd heel plezierig, zit ook nu nog geregeld in mijn fototas. Is wel een oudere versie dan wat nu in de handel is, want ik heb hem nu zo'n viereneenhalf jaar.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jan 18 2008 11:40 am

Arend-ho schreef:die van george valt af...dat is maar tot 55mm joh :mrgreen:
Niet eens. Slechts tot 50mm! :(
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr jan 18 2008 11:44 am

monteur schreef:Tokina 28-70 ATX pro 2.8
Sigma 24-70 EX 2.8
Tamron 28-75 2.8
Heeft iemad een advies? :?:
Ik heb altijd begrepen dat de Tamron echt de topper was toen we nog full-frame schoten. Een erg goede lens, zeker voor het bedrag dat je er tegenwoordig voor betaalt. De Sigma 24-70 is trouwens ook mooi, maar ze hebben nog een paar lensen in dit bereik die wat minder groot zijn; een 24-60 en een 28-70. Even naar de Sigma site voor de gegevens.

De Tokina ken ik alleen van horen zien... 8)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » vr jan 18 2008 11:51 am

Volgens mij schiet Opgezetfan veel van zijn pano's met de Tamron.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

monteur

Bericht door monteur » do jan 24 2008 10:31 pm

Helaas weinig reactie's van mensen die deze of andere lensen in dit gebied gebruiken. Wel een aardige site, weliswaar een Canon site waar de sigma en de tamron onderling vergeleken kunnen worden. Op een Canon lijkt de sigma een stuk scherper als de tamron.
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... nsComp=366

Mochten er nog mensen zijn die deze lensen gebruiken??? Of een ander voorstel in een +/_ 24-75mm van ongeveer hetzelfde geld???

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » do jan 24 2008 11:21 pm

Ik ben zeer te spreken over de Tamron 28-75mm. Heb hem nagenoeg mijn hele verblijf in China op de camera gehad.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr jan 25 2008 7:42 am

monteur schreef:Graag een koopadvies voor een (licht sterk) standaard zoom objectief.
De Nikkor's zijn me te duur???
Ik kan me die andere merken niet veroorloven. Die zijn voor mij te duur.
Mijn huidige setje Nikor vaste brandpunten is ruim 20 jaar geleden aangeschaft. Door de inflatie waren ze toen ook veel goedkoper. Dat gaat ook op als je ze nu koopt. Geen van deze objeciteven is ooit stuk gegaan.

M'n laatste vreemdmerk was een T. 80-200 f4,5 en meer zoom. En toen ik destijds van MF over ging naar AF en een MF backup camera verkocht, mocht de koper kiezen tussen een orginele camera dop (adviesprijs nu toch 10 euro) of de genoemde T. Gelukkig koos hij het objectief.
De moraal: een ander merk kan goedkoeper zijn. Veelal zijn ze mechanisch minder dan de Nikons. Soms ook optisch. En je hebt het probleem van de kwaliteitsspreiding.

Terug naar het begin: te duur.
Mijn resultaat is dat ik op de Nikkors wat heb moeten afschrijven. M'n f1,8 85mm AF (geen D) kostte destijds 660 gulden, wat zou dat ding nu tweedehan(d)s waard zijn?
PS nog lang niet te koop!

Het T objectief kende een 100% afschrijving in 5 jaar.

Als je nu een objectief zoekt, lees dan eens m'n
objectief advies over welk objectief wannneer te gebruiken is.
Of anders een artikel over de kwaliteit (s-verschillen) van de
Nikkor objectieven

prol
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door prol » vr jan 25 2008 8:01 am

Wat denk je van de Nikon 35-70 2.8D.
deze is op marktplaats vaak te koop voor 200-300 euro
ik vindt dit een hele goeie lens voor weinig geld en superscherp.

mvg, Peter vd Rol
Nikon D4, Nikon 14-24 2.8, Nikon 24-70 2.8, AFS, Nikon 70-200 2.8 VRII, VR Micro-Nikkor 105 mm f 2.8 G, Redged TSC 424 Benro B3 Ballhead statief
Elinchrom 250 - 500 BXRi, Elinchrom Deep Octa, Elinchrom rotalux 175 cm, Elinchrom Quadra 2x S-kop

monteur

Bericht door monteur » zo jan 27 2008 5:32 pm

Ik weet dat de Nikon lensen altijd hun geld waard blijven. Maar dan moet je ze eerst wel kunnen/willen aanschaffen. Ik vind het gewoon te duur. Degene die ik zou willen ben ik 1100 en 1800 euro kwijt Dat is in echt geld samen iets van 7000 gulden voor 2 lensen, :oops: kan te gek hoor.

Dus dan de andere merken maar, maar dan wel een goeie. Jammer dat je deze lensen nergens kan huren vor een dagje ofzo. Kan je ze testen op je eigen camera.
In het vergelijk op: http://www.the-digital-picture.com/Revi ... nsComp=366 komt de Sigma er voor mij beter vanaf als de Tamron. Jammer dat er geen site is met dit soort opnames van de Tokina.
Laatst gewijzigd door monteur op ma jan 28 2008 6:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jan 27 2008 8:09 pm

monteur schreef:In het vergelijk op: http://www.the-digital-picture.com/Revi ... nsComp=366 komt de Sigma er voor mij beter vanaf als de Tamron. Jammer dat er geen site is met dit soort opnames van de Tokina.
Sterker nog: mijn Sigma 100-300 f4 kennen ze ook niet! :cry: :cry: :cry:

Het is sowieso een site die meer op Canon gericht is, dus wat weten die nou van echte lenzen... :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”