Lightroom Rendering tweede scherm.

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
ben42
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Lightroom Rendering tweede scherm.

Bericht door ben42 » zo mei 17 2020 6:07 pm

Afgelopen week heb ik een weekje in een huisje gezeten in het Oosten van het land.
De lichtvervuiling daar is een stuk minder, dus eens 's nachts aan de gang gegaan met Astro fotografie.
Natuurlijk is het onzinnig om dezelfde sterren te fotograferen die door anderen veel beter in beeld gebracht worden, maar hobbies zijn wel vaker onzinnig.

Bij de bewerking met lightroom, wordt nu mijn tweede scherm af en toe helemaal niet bijgewerkt. Omstandigheden waaronder dat gebeurd zijn niet echt duidelijk en het reproduceerd ook lang niet altijd. Het zijn wel extreme omstandigheden, de schuiven staan in extreme standen.

Nu maak ik gebruik van een Behringer X-touch mini, dat zou er wat mee te maken kunnen hebben. Het probleem is niet groot genoeg om de Behringer uit te schakelen.

Hebben meer mensen (af en toe) last van hetzelfde probleem ?

Voorbeeld:
Rechts het hoofdbeeld, dat correct is gerenderd, links het beeld dat zonder ingrijpen helemaal fout is gerenderd.
Afbeelding

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700

Richard
Serverbeheerder
Serverbeheerder
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Lightroom Rendering tweede scherm.

Bericht door Richard » zo mei 17 2020 8:58 pm

Ja, en ik heb een derde factor: RDP. Uitleg: viewtopic.php?f=52&t=64925&p=833265&#p833265 systeem is nog steeds hetzelfde: viewtopic.php?f=37&t=8452&p=859402&#p859402 Ik heb ook de Behringer X-touch mini.

De schermen heb ik hetzelfde ingedeeld als jij en soms gebeurd het dat het linker scherm niet wordt geupdate. Meestal ga ik gewoon verder en op een gegeven moment - meestal binnen 5 minuten - wordt het linker scherm goed geupdate. Het is iets waar ik mee kan leven en verder geen aandacht aan besteed - dat besteed ik liever aan de foto's.

Aan de pc zelf is één scherm aan gesloten, een tweede scherm gaat niet 1, 2, 3 omdat de pc aardig is ingebouwd.
Met vriendelijke groet,

Richard

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”