Filter zit vast
Filter zit vast
Het polarisatiefilter zit vast op mijn 18-200 vr lens. Iemand tips hoe deze er vanaf te halen is?
Ik heb het al geprobeerd met een rubberen lap voor meer grip, maar zonder resultaat. Ik heb daarbij de lens we uitgezoomd en bij het bovenste lensdeel vastgehouden om teveel kracht op de onderlinge te voorkomen.
Ik heb het al geprobeerd met een rubberen lap voor meer grip, maar zonder resultaat. Ik heb daarbij de lens we uitgezoomd en bij het bovenste lensdeel vastgehouden om teveel kracht op de onderlinge te voorkomen.
Postbode-elastiek er om heen, filter zo veel mogelijk met de hand/vingers omvatten, dus niet met twee vingers knijpen.
Of: bij de beter gesorteerde fotozaak hebben ze speciale filter-verwijder-dingen. Weet niet precies hoe het heet, maar werkt als zo'n ding waarmee ze het oliefilter van je auto halen bij een beurt.
Anders: instrumentmaker...
Succes, groet, E.M. de Klerk
Of: bij de beter gesorteerde fotozaak hebben ze speciale filter-verwijder-dingen. Weet niet precies hoe het heet, maar werkt als zo'n ding waarmee ze het oliefilter van je auto halen bij een beurt.
Anders: instrumentmaker...
Succes, groet, E.M. de Klerk
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
denk het niet omdat polarisatie filter ook zelf draait.dapp&co schreef:werkt dit ook met een polarisatie filter??Methode die Nikon Service Point toepast. Rubber matje op de tafel leggen. Objectief (met filter uiteraard op de mat) stevig op de mat drukken en draaien.
Zie nu pas dat het om zo'n filter gaat