De heide staat er dit jaar prachtig bij, een heel verschil met vorig jaar. Ik vond de combinatie van de paarse heide, zon en wolkenluchten prachtig om te zien.
1.

2.

3.

Hallo Hans, bedankt voor de uitgebreide routebeschrijvingen. Ik woon in Amersfoort-Zuid en fiets regelmatig een rondje Den Treek/Valleikanaal. Vanaf Amersfoort is er ook een fiets/wandeltoegang via de Dodeweg bij Rusthof en de brug over de A28 bij Nimmerdor.hans de wit schreef:je kan dan van verschillende kanten Den Treek in.
er is ook een vogelplas Den Treek met weinig vogels maar wel mooi.
bij het pannenkoekenhuis aan de N227 is een parkeer plaats
vanaf Leusden Zuid.
en vlakbij manege de Treekhoeve aan de Waterlooweg ook aan de N227.
deze ingang ligt aan de ventweg en op de hoek van boven genoemde weg naast Heinde & Ver Leusden
ikzelf woon er vlak bij in Zeist zodoende.
veel plezier daar.
groet hans
Mee eens hoor Patrick. Voor mij is het lastig om dit soort weidse beelden wat extras mee te geven, ik ben ook meer een stadsjongen/fotograaf. Ik heb wel bewust gewacht op een dag en geschikt moment met fraaie wolken, enkel blauwe lucht is minder fraai vind ik. Bij foto 3 heb ik geprobeerd om een ietwat originelere compositie te maken.Patrick schreef:Altijd moeilijk om dit soort plaatsen die van zichzelf best mooi zijn te vangen in beelden die iets "extras" hebben. Dat mis ik hier een beetje. Heel netjes, maar ook niet bijzonder eigenlijk. Ik meen wel dat de beelden die Skippy de laatste tijd levert (sinds zijn Nikon Z serie camera) meer waarheidsgetrouw zijn wat betreft kleuren en zo. Wat dat betreft bepaalt de gebruikte camera toch wel wat blijkbaar.
Dat klinkt als een heel plausibele verklaring!Skippy schreef:Over de meer waarheidsgetrouwe beelden, tegelijk met de Z6 ben ik overgestapt van Lightroom naar Capture One. Wellicht dat dit de kleurperceptie van jou (en anderen) verklaard.
Ik heb de Lightroom catalogus gemigreerd naar Capture One. Capture One neemt dan ook de basisinstellingen (per foto) over van Lightroom.Patrick schreef:Hoe organiseer je dat verder? Je hebt immers een groot archief in Lightroom staan...
Jawel, maar dat is voor mij geen punt. Ik doe dat namelijk in de praktijk niet. Ik heb LIghtroom nog op de computer maar in een "bevroren" toestand. Oftewel, als ik nog iets wil doen met een bestand van vóór de overgangsdatum doe ik dat in Lightroom, nieuwe bestanden staan uitsluitend in de catalogus van C1.Patrick schreef:Maar ik neem aan dat de beelden er behoorlijk anders uitzien als je ze exporteert vanuit C1