Remote Flash unit icm SB600

Discussies over flitsers
Plaats reactie
Knors

Remote Flash unit icm SB600

Bericht door Knors » zo jan 27 2008 3:11 pm

Ik heb deze remote flash unit gekocht die reageert op licht van een andere flitser.
Afbeelding
Als ik mijn SB 600 erop aansluit werkt deze perfect en reageert op de ingebouwde flits van de D50.
Zet ik mijn oude Rollei 134 REB flitser erop - waar ik uiteindelijk die unit voor heb aangeschaft - gebeurt er niets.
De Rollei durf ik niet op mijn Nikons te zetten ivm mogelijk te hoge spanningen. De Rollei werkt in elk geval wel op het middencontact van de analoge Nikon 404 en ik ga er van uit dat ie dan ook technisch in orde zou moeten zijn.

Hebben jullie ervaringen met het aansturen van oudere flitsers zoals de Rollei via deze remote flash units?
Ik zou eventueel ook goedkoop nog wel eens een oude Metz flitser (CL of CT 45)willen aanschaffen als veel licht gewenst is en die op deze manier aansturen.

Groet Cor
Laatst gewijzigd door Knors op wo jan 30 2008 7:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » zo jan 27 2008 4:00 pm

K,

Welk merk/model slave unit is het?

Heb je eea. al met een andere flitser getest?

Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Knors

Bericht door Knors » zo jan 27 2008 5:32 pm

Welk merk/model slave unit is het?

Heb je eea. al met een andere flitser getest?

Gijs
Merkloos , geleverd door fotoshop Aalten. Model vlgs foto.
SB600 op de slave-unit gemonteerd, reageert wel op de flits van de D50
Meer flitsers heb ik niet maar ik ga er van uit dat de slave unit goed is wanneer de sb600 wel wordt aangestuurd en dat het probleem in de Rollei flitser zit. (Misschien heeft die Rollei meer spanning nodig dan de slave unit kan leveren?)

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”