Bericht
door Gemmageluk60 » wo nov 03 2021 10:22 am
Allereerst super bedankt voor jullie uitgebreide commentaren, heel leerzaam, heel fijn dat jullie de moeite willen nemen!
Huib, bedankt voor de leerzame link, ben al aan het sleutelen geweest in de camera.
Ed, dat is een heel duidelijk verschil.
Patrick, je hebt helemaal gelijk, moet die overstap naar Raw eindelijk eens maken, medio januari komt mijn nieuwe computer.
Die zal waarschijnlijk een stuk sneller zijn dan mijn inmiddels tienjarig exemplaar en dan ga ik kijken of Raw en ik vrienden kunnen worden.
Lichtmeten heb ik nog nooit gedaan, ben meer van het op goed geluk-schieten, maar snap ook dat het resultaat niet altijd optimaal kan zijn.
Rene, uitgebreide en interessante uitleg. Onderwerp krijg ik probleemloos scherp. Het gaat juist om die vervelende lichte luchten zonder enige tekening.
Skippy, ga dat onderbelichten zeker eens proberen.
Toen ik de foto's op het forum had gezet, heb ik ze verwijderd van Flickr ivm privacy. Hier dienden ze alleen als leermateriaal.
Zijn ze weg omdat ik ze uit Flickr heb gehaald?
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene