Ik fotografeer graag vogeltjes en andere beesten en wandel dus veel met een grote lens. In mijn geval een 200-500mm en een D800
Nu heb ik een teleconverter (TC14E III) erbij gekocht en nu heb ik het probleem dat de lens tijdens het lopen af en toe van de body los komt. Zonder TC geen problemen maar met de TC wel.
Hieronder een foto met links een AF-s lens en rechts de TC. Er zit verschil in het aantal inkepingen in de flens en het lijkt er op dat het (zwarte) gaatje waarin het slot pennetje valt ontbreekt.

Vraag is dus, is mijn TC wel correct of ontbreekt er een palletje of gaatje?
Daarnaast wandel ik met m'n camera aan een strap over m'n schouder. Draagriem zit bevestigd aan het (lens naar voren) linker oogje en de andere kant zit vast onderop op de statief aansluiting. Riem loopt dan over mijn rechter schouder en de camera hangt dan links van me. Lens zit eraan en aan de lensvoet zit een monopod die ik dan weer vasthoudt met m'n linker hand. Nu is de monopod natuurlijk wel een flinke hefboom maar de camera en lens worden wel op drie punten ondersteund en met de lens alleen heeft dit nooit problemen gegeven.
Dus is mijn manier van het meenemen van de camera lens niet correct of zit er een probleem in m'n TC?
Edit: zie net dat het lock pinnetje gewoon in het gaatje valt maar dat is het gaatje op drie uur