Ik zie alle foto's staan op de beide kaarten (SAMSUNG 64GB SD-SONY XQD 128GB) in de camera.
Wanneer de kaarten echter op de Mac Studio verschijnen geeft hij op beide kaarten een blanco resultaat - geen inhoud te zien en beide kaartjes hebben nog hun volle capaciteit???
Steek ik de beide in de D850 geeft hij melding "bevat geen bestanden" ????
Heeft iemand dit reeds voorgehad en evtl. een oplossing?
kaartprobleem Z6II
- Tony D
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: kaartprobleem Z6II
Kun je met een kabeltje de camera met de computer verbinden en dan de kaartinhoud zien?
Ton
Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Sla je in de camera de bestanden op als .NEF, en herkent je MAC dit bestandsformaat misschien niet?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik vind een kabeltje maar waarschijnlijk vd 850 want ingang te breed. Ik doe dit nooit via kabel zodoende weet ik zelf niet of die kabel wordt meegeleverd met de Z6II.
Even laten rusten, wat rond gemaild en na de (echte) douche geeft de SD-kaart nu ook 'geen bestanden' !!! Waarschijnlijk door het af en aanleggen van de camera?
Even laten rusten, wat rond gemaild en na de (echte) douche geeft de SD-kaart nu ook 'geen bestanden' !!! Waarschijnlijk door het af en aanleggen van de camera?
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Contacteer:
'n Kabeltje om de Z6ii te koppelen aan je MAC/PC wordt bijgeleverd. Maar je kunt elke USB-C kabel gebruiken.

Maar heb je mijn eerdere opmerking gelezen?

Maar heb je mijn eerdere opmerking gelezen?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Probleem opgelost. De D850 herkende op een bepaald moment terug de XQD-kaart. Waarom zou ik niet weten en dit is wat vervelend voor de toekomst natuurlijk.
Dank voor diegenen die reageerden.
Prettige dag verder;
Dank voor diegenen die reageerden.
Prettige dag verder;