Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Eens. Het is een mooie foto! Goed gedaan Corne. Derhalve kan mikemix er wat moois van maken. Alleen de lucht is nu wel erg uitgebeten. Kan je er ook een ander luchtje in shoppen.
Met shoppen verbeter je een slechte foto niet, maar in dit geval haal je hem beduidend op. Goeie samenwerking in dit geval.
Je had als gevoeligheid 1600 ISO gesteld met een correctiefactor - 1.0 LW. Het is altijd verstandig (zeker voor dit soort foto's) om de ISO-waarde zo laag mogelijk te kiezen; in jouw geval 200 ISO tot maximaal 400 ISO. Je was dan uitgekomen op belichtingen als 1/800 op f9 bij 400 ISO. Bovendien vermindert een lage ISO-waarde de ruis aanzienlijk.
mikemix schreef:Trouwens, waarom LW -1 in hemelsnaam?
Nu snap ik waarom jouw beelden vaak zijn onderbelicht.
In dit soort situaties kan je beter wat overbelichten.
Mee eens!! De opname van het "bombardement" geeft zelfs een correctiefactor van -2 LW aan.........
@mikemix en ierdereen.
Toen had ik nog geen idee wat er allemaal bij dit soort fotògrafie kwam kijken. Nu heb ik veel geleerd en hoop dit jaar wat met de tips te doen
En de bomberdementen waren een Demo, Trouwens is die dan zo donker ?