Ik gebruik nu de Peak Design riemen met die schijfjes met een lusje, en wat me daar een beetje aan stoort is die grote delen aan het einde van de riem. Die zitten altijd tegen de camera of de lens aan te rommelen.

Dat bis hier toch nog veel meer het geval? En nog van metaal ook!Thymen schreef:Ik gebruik nu de Peak Design riemen met die schijfjes met een lusje, en wat me daar een beetje aan stoort is die grote delen aan het einde van de riem. Die zitten altijd tegen de camera of de lens aan te rommelen.
Patrick schreef:Dat bis hier toch nog veel meer het geval? En nog van metaal ook!Thymen schreef:
Niet........Je kunt er niet eens bijkomen als hij hangt. En er zit een sterke veer achter.Thymen schreef:Ter verduidelijking: wat ik eigenlijk wilde weten hoe gemakkelijk een QD-connector los raakt, hoe gemakkelijk het knopje onbedoeld wordt ingedrukt.
De lensvoet van Haoge weegt 160,6 g.Thymen schreef:..... Zie mijn plaatje bij de oorspronkelijke post, zo bedoel ik het gebruik van de QD toe te passen. Ook omdat ik een alternatieve lensvoet overweeg, met Arca Swiss aansluiting en QD gat (of een Kirk lensplaat met QD gat.) Bij die alternatieve lensvoeten ontbreken de oogjes sowieso
Onderstaande lensvoet (haogefoto) is niet te duur, maar ik zet vraagtekens bij de kwaliteit..
Deze van Kirk is goed, maar erg duur...
Lesnplaat van Kirk. Goedkoper, en ook goede kwaliteit, voor bij de oorspronkelijke lensvoet...