1.

2.

3.

4.

5. Hier trok het even dicht, maar toch in de serie laten zitten omdat ik het interessante compositie vond.

6.

7.

8.

9. Bonus doorkijkje

Dat is het ook wel, zeker met een mooi zonnetje. Eigenlijk een beetje het sprookjesbos in de Efteling, maar dan authentiek en zonder sprookjesfiguren (dieren zijn er genoeg dieren te vinden).Gemmageluk60 schreef:Lijken wel sprookjeshuizen, mooi passend in de omgeving. Fijne serie om te bekijken.
Niet echt een sprookjesfiguur maar ik meen me te herinneren dat er in de kerk de "pastoor" zgn. donderpreken hield en wee hij/zij die "onfatsoenlijk" gekleed was. Blote armen. Korte rokken en lange broeken bij de dames.ReneG schreef:Eigenlijk een beetje het sprookjesbos in de Efteling, maar dan authentiek en zonder sprookjesfiguren (dieren zijn er genoeg dieren te vinden).
Je bedoelt deze 'heilige boon' (foto's van een vorig bezoek) en zijn publiek? PS: De re-enactment in de haspengouw is soms echt fantastisch:Cookie1397 schreef:Mooi serie Renee.Niet echt een sprookjesfiguur maar ik meen me te herinneren dat er in de kerk de "pastoor" zgn. donderpreken hield en wee hij/zij die "onfatsoenlijk" gekleed was. Blote armen. Korte rokken en lange broeken bij de dames. Kon er makkellijk een dag doorbrengen.
De re-enactors zijn er meestal dagelijks in het hoogseizoen, zie: https://bokrijk.be/nl/themas-living-history. Ik heb ze ook wel eens gezien op andere momenten, maar voor precieze informatie zou je even contact op moeten nemen met het museum.Highlander schreef:Na het zien van jouw serie mogen we hier wat mij betreft wel weer eens terug met de club.
Waren er deze keer ook re-enactment figuren of is dat op bepaalde dagen ?
Goed gezien, het is de perspectiefcorrectie. Ik had de 20mm f/1.8 bij, en hoewel je vaak de ruimte hebt stond ik af en toe met mijn rug tegen de muur/boom/sloot/struiken. Ik heb bewust extra veel ruimte gelaten, maar bij de grootste gebouwen kwam het toch nog wat krap uit.Skippy schreef:Fraaie beelden Rene. Foto 2, 3 en 7 wel wat hoog in het beeld wellicht door perspectiefcorrectie in de nabewerking?
ReneG schreef:Je bedoelt deze 'heilige boon' (foto's van een vorig bezoek) en zijn publiek? PS: De re-enactment in de haspengouw is soms echt fantastisch