Militaire Erebegraafplaats Rhenen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
dirk-jan boon

Militaire Erebegraafplaats Rhenen

Bericht door dirk-jan boon » zo feb 10 2008 3:14 pm

Beste mensen, het weer lonkte de camera broei was hoog hier begint het topic Militaire Ere bgraafplaats Rhenen : Camera vergelijking ! D70 <> Finepix S7000

1:

Afbeelding

2:

Afbeelding

3:

Afbeelding

4:

Afbeelding

5:

Afbeelding

6:

Afbeelding

7:

Afbeelding

8:

Afbeelding

9:

Afbeelding

10:

Afbeelding

11:

Afbeelding

12:

Afbeelding

13:

Afbeelding

Ko

Bericht door Ko » zo feb 10 2008 3:58 pm

Rommelige serie. Sorry.

cvdl
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door cvdl » zo feb 10 2008 4:05 pm

De kwaliteit is goed, maar wat moet het zeggen?

Cees.
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed word iets duurder.

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Maud » zo feb 10 2008 4:09 pm

Het spreekt mij niet echt aan. Het was gisteren schitterend weer maar dat straakt er niet echt af helaas..

Hierbij een paar opmerkingen
nr. 1 en 2 zijn identiek
nr 11 waarom nog een keer in het klein?
nr 8 en 12 even rechtzetten met shiftN bijvoorbeeld
nr 13 is niet scherp en de bloemen zijn ook nog verlept

Gr.
Maureen
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo feb 10 2008 4:14 pm

het is zo als het er vandaag bij lag, wat ik er mee wil zeggen dat er nooit meer zo'n oorlog als de tweede wereld oorlog moet komen, de foto's zijn niet bewerkt de kleine plaatjes moet ik nog even recht zetten sommige zijn met twee verschillende camerea's geschoten

roeree

Bericht door roeree » zo feb 10 2008 7:04 pm

Hoi Dirk-Jan,

Dat zo'n oorlog er nooit meer mag komen ben ik volkomen met je eens.

Daarom vind ik het jammer dat ik het idee krijg dat je in je haast om hier de serie neer te zetten, wat slordig te werk bent gegaan.

Ook vind ik de hoeveelheid, 13 foto's te veel.
Probeer er 5 foto's uit te kiezen.. die zo te bewerken dat ze in ieder geval recht staan en dat je volkomen achter zo'n plaat kan staan, en er zo min mogelijk storende elementen in te zien zijn.

De foto's zijn mijns inziens in de basis prima om er een mooie kleine serie van te maken, die dit onderwerp ook zeker verdient.

Hoop dat je er wat mee kan,

groeten Raymond

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo feb 10 2008 8:32 pm

@roeree

snap ik ik zal de sessie binnenkort aanpassen naar minder foto's
was gewoon weer eens te snel met op het net plaatsten van de onbewerkte serie..

ik zal pogingen ondernemen om de boel te selectren en iets te bewerken.

het idee is inderdaad goed en ik wordt er wel stil van als je ziet wat oorlog met de mensen doet de meeste daar zijn jonger gestorven dan ik nu ben..

dat zet mij wel aan het denken dat zo iets nooit meer mag gebeuren

Koert
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Koert » vr mar 14 2008 11:00 pm

Ga eens in Ieper en Passendaele kijken ( Belgie ) als men interesse heeft voor oorlog geschiedenis. Daarnaast Ieper heeft een schitterende binnenstad en zeer bekent om de Meenerpoort waar elke avond the lastpost word geblazen.
Is trouwens van de eerste wereldoorlog, loopgraven e.d.
http://www.kvn-photography.com" onclick="window.open(this.href);return false;

rik6230

Bericht door rik6230 » za mar 15 2008 1:17 am

Ik heb hier toch wat moeite mee. Miljoenen mensen zijn omgekomen en dit onderwerp wordt door jouw gebruikt voor een "cameravergelijking". Ik vind wel dat je hier foto's van mag maken en ook kunt laten zien maar niet met de idee van een "cameravergelijking".
De serie is verschillend van formaat, scheef, overbelicht enz. (Te weinig aandacht aan besteed.) Het is een slordige registratie van een oorlogskerkhof.
Ongetwijfeld heb jij het niet zo bedoeld maar ik mis respect.

GdP

Bericht door GdP » za mar 15 2008 1:47 am

Dirk-Jan ze behoeven nog wel enige nabewerking, maar de foto’s 1, 4 en 9 vind ik de mooisten.

Maar ook foto 5 heeft wel iets.

De andere foto’s zien er wat rommelig uit en moeten hier en daar nog wel even recht gezet worden.

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » za mar 15 2008 10:43 am

Goed onderwerp en een goed verhaal. Er is al heel wat gezegd, lengte, net overzichtelijk, niet goed bewerkt etc. Dat is jammer, want je doet jezelf tekort.
1. Probeer van te voren na te denken wat je voor verhaal wilt vertellen en werk dat uit.
2. Een overzichtsplaatje hoort in een serie, maar kijk ook naar details en zoek naar aparte standpunten.
3. Hou je eerste serie kort en plaats later bij als er reactiess zijn gegeven.
4. Zorg er dan voor dat alles in 1 keer goed is.

Om je een idee te geven wat ik bedoel bij 2 wil ik wel een voorbeeld geven wat ik maakte bij een bezoek aan Verdun. Als je dit niet op prijs stelt haal ik de foto wel weg.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door wim op za mar 15 2008 5:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

anton1951

Bericht door anton1951 » za mar 15 2008 11:02 am

De 'verlepte' bloemen geven symbolisch aan hoe vergankelijk het leven is en dat we niets in de zelfde toestand kunnen houden, zelfs de foto niet die er verslag van doet.....

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za mar 15 2008 11:32 am

klopt anton , ik was er ook wel van geschrokken dat het hoofd monument er zo bijlag, op een sfstandje ziet er er nog een klein beetje redelijk uit maar dicht bij schrik je dan van het gebrek aan eerbied en respect

@all

klopt de serie is erg lang en rommelig zal bij een volgende serie jullie tips mee nemen

GdP

Bericht door GdP » za mar 15 2008 5:07 pm

rik6230 schreef:Ik heb hier toch wat moeite mee. Miljoenen mensen zijn omgekomen en dit onderwerp wordt door jouw gebruikt voor een "cameravergelijking". Ik vind wel dat je hier foto's van mag maken en ook kunt laten zien maar niet met de idee van een "cameravergelijking".
De serie is verschillend van formaat, scheef, overbelicht enz. (Te weinig aandacht aan besteed.) Het is een slordige registratie van een oorlogskerkhof.
Ongetwijfeld heb jij het niet zo bedoeld maar ik mis respect.

Het feit de Dirk-Jan deze Militaire Ere Begraafplaats onder onze aandacht brengt wil ik zeker niet respectloos noemen. Ook al gebruikt hij hier twee camera’s voor.
En ook als ik naar Dirk-Jans foto’s kijk, dan komen deze ook niet respectloos over.

GdP

Bericht door GdP » za mar 15 2008 5:10 pm

Ko schreef:Rommelige serie. Sorry.
Van dit soort opmerkingen wordt Dirk-Jan niet wijzer.
Ik denk dat Dirk-Jan meer gebaat is bij wat opbouwende kritiek.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”