Dubbele heide
- Gerard de Zwaan
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dubbele heide
Ik weet niet zo snel waar ik deze dubbel belichte foto moest plaatsen. De ene belichting is een close-up van een heide struik en de andere belichting is een landschapsfoto van een heideveld. Ik heb deze foto met opzet met een dubbele belichting gemaakt om weer even creatief bezig te zijn. Ik heb deze foto in de buurt van Harderwijk gemaakt, het is officieel nog gemeente Harderwijk.

Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Re: Dubbele heide
Hallo Gerard, ik heb je bericht verplaatst naar Speciale technieken.
- aw123456
- Forumlid
- Contacteer:
Mooi!
Als duidelijk is dat je je doel niet bereikt,
verander dan niet je doel maar je aanpak.
Fotograferen kan je leren, dus waarom zou je het niet proberen?
https://www.flickr.com/photos/199991201@N06/
verander dan niet je doel maar je aanpak.
Fotograferen kan je leren, dus waarom zou je het niet proberen?
https://www.flickr.com/photos/199991201@N06/
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hallo Gerard.
De opname komt bij mij een beetje vreemd over. De close up opname zie en snap ik wel. Echter het landschapsdeel dan weer niet. Het heeft iets weg van een foto die deels nat is geworden en daardoor vervaagd is.
Misschien was het ook leuk geweest om de close up iets anders uit te zoomen en daardoor een wat ander beeld te krijgen met de dubbele belichting ipv het landschap.
Maar altijd leuk om weer eens iets nieuws te proberen.
Groet……..Willem.
De opname komt bij mij een beetje vreemd over. De close up opname zie en snap ik wel. Echter het landschapsdeel dan weer niet. Het heeft iets weg van een foto die deels nat is geworden en daardoor vervaagd is.
Misschien was het ook leuk geweest om de close up iets anders uit te zoomen en daardoor een wat ander beeld te krijgen met de dubbele belichting ipv het landschap.
Maar altijd leuk om weer eens iets nieuws te proberen.
Groet……..Willem.
Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk
- RGS
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Leuk deze creativiteit. Zo krijg je weer eens een andere soort foto dan gewoonlijk.
De bedoeling en resultaat spreken mij wel aan. Het enige wat lastig kijkt is de 'harde' scherpe overgang van de eerste naar de tweede foto.
De bedoeling en resultaat spreken mij wel aan. Het enige wat lastig kijkt is de 'harde' scherpe overgang van de eerste naar de tweede foto.
Fujifilm GFX100FR, Ricoh GR3, Nikon Z9, Z6_III en alleen Z lenzen. Mijn foto’s vind je op Flickr.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Dat vind ik ook niet mooi, en het topje heide dat er eenzaam boven uit steekt. Wel leuk dat je deze moeilijke techniek hebt ontdekt en uitprobeert.RGS schreef:Het enige wat lastig kijkt is de 'harde' scherpe overgang van de eerste naar de tweede foto.
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Contacteer:
Dat uitsteekseltje boven weggummen en de rest overlaten aan je verbeelding.