Onderstaand mijn bijdrage. Die is gering omdat ik (a) veel met de deelnemers gepraat heb (ook een leuk aspect van het samen zijn

) en (b) op de grond liggen voor mij wat moeilijk gaat. Ik heb ook een paar foto's van de deelnemers in
full action gemaakt. Die waren zo ingespannen bezig dat het ze volgens mij totaal niet is opgevallen.
Enfin, kijk zelf maar.
1. Overal waren paddenstoelen!
2. Je moet er wat voor over hebben...
3. Hmm, of dit wat wordt..?
4. Hester geconcentreerd bezig met...?? (een kikker?

)
5. Dit is een focusstack, maar ik heb de techniek niet helemaal onder de knie, want hij hoort scherp van voor naar achteren te zijn. Misschien dat iemand eens uit wil leggen hoe je het aantal opnames bepaalt (wat is het criterium daarbij?) en (b) hoe je de breedte van de focusstap instelt (hier is dat 5; veilig(?) ingesteld tussen 1 en 10, maar echt weten doe ik het niet. Ik heb de bijbel van Thom Hogan erop nageslagen, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. Dus als we hier op het Forum een
genius hebben, dan graag zijn advies...
6. En nog eentje, die is al wat beter (vind ik!)
Al met al vond ik het fijn om weer eens met een groep gelijkgestemden met de camera in het bos te zijn. Onze gids Alie vond dat ook en zei dat we mochten terugkomen. Die uitnodiging houd ik graag in gedachten

Martin