Instellingen opslaan naar SD-card en terughalen.

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
ben42
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Instellingen opslaan naar SD-card en terughalen.

Bericht door ben42 » do nov 21 2024 4:01 pm

Flink zitten zoeken en proberen. Daardoor ondertussen wat overzicht verloren.

Bij het opslaan van instellingen naar een SD-card en het later terughalen van de instellingen van SD-card.
Welke gegevens worden dan overgebracht ?

Ben42

Mijn "oude" D7200, daarvan werkt het display niet meer, daarom opnieuw een D7200 aangeschaft. Maar ik kan dus niet meer de instellingen op de D7200 zien. Instellingen van een SD-card overgezet, maar dit zou een verouderde set kunnen zijn. En ik vraag me af welke instellingen er via de SD-card worden overgebracht.
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700

keenoncoolstuff
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Instellingen opslaan naar SD-card en terughalen.

Bericht door keenoncoolstuff » do nov 21 2024 6:38 pm

Op mijn Z9? Alles.
Wat het bij jouw model is zou in de handleiding moeten staan, maar ik ga van een complete back-up uit.

Rob
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr

ben42
Moderator
Moderator

Bericht door ben42 » do nov 21 2024 10:06 pm

Al vaker naar gekeken, maar nooit een overzicht kunnen vinden.
Dat is zo voor zaken die opgeslagen worden op de SD-kaart, maar ook voor U1, U2 en PASM instellingen. U1 en U2 hebben een aantal zaken gescheiden en onder PASM worden een aantal zaken gedeeld. In de gebruiks aanwijzigen worden wel wat globale termen genoemd wat wordt opgeslagen en er is zelfs een lijstje van wat niet wordt opgeslagen. Maar dit is relatief globaal.

Als iemand wel een overzicht heeft wat de scope is voor bepaalde instellingen houd ik me aanbevolen.

Ook bij de Z9 wordt niet alles op de kaart opgeslagen. Enkele dingen zijn misschien een beetje flauw, maar andere dingen ben je dan weer niet zeker van.

Vriendelijke groet,
Ben

Na een flinke hoeveelheid gepruts (sinds mijn voorgaande bericht) is het me wel (grotendeels) gelukt. Maar deels is dit ook met maar wat proberen.
Het is zo lang geleden dat ik heb opgeslagen op een SD-kaart, dat ik niet meer weet op welke SD-kaart ik wat heb gezet en ook niet meer wat de instellingen allemaal precies waren. Volgens mij heb ik mijn instellingen in ieder geval voor een zeer groot deel terug.

keenoncoolstuff
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door keenoncoolstuff » do nov 21 2024 10:45 pm

ben42 schreef:Ook bij de Z9 wordt niet alles op de kaart opgeslagen. Enkele dingen zijn misschien een beetje flauw, maar andere dingen ben je dan weer niet zeker van.
Ik ben ervan overtuigd van wel. Ik heb ooit per ongeluk een snelle reset uitgevoerd door het drukken van de 2 "groene knoppen" in plaats van te formatteren. Gelukkig heb ik altijd een backup op mijn kaart en na het herstellen van de settings stonden zelfs scherpstelpunt en -methode weer zoals op het moment van opslaan.

Rob
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr

ben42
Moderator
Moderator

Bericht door ben42 » vr nov 22 2024 12:43 am

Zoals ik al zei beetje flauw, maar de schakelaars worden niet opgeslagen. De af afstand ook niet. Daar ben ik behoorlijk zeker van.

De Z9 ken ik niet, maar voor de D7200 volgens mij o.a.
Bij de D7200 ook de instellingen voor de CPU loze lenzen worden niet meegenomen.
De finetuning voor lenzen wordt volgens mij niet meegenomen.
En in de gebruiksaanwijzing staat nog een lijstje van wat niet meegenomen wordt:
Photo shooting menu:
• Reset photo shooting menu
• Storage folder
• Image area
• Manage Picture Control
• Remote control mode (ML-L3)
• Multiple exposure
• Interval timer shooting

Zoals al gezegd de Z9 ken ik niet. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat een aantal van de bovenstaande zaken ook bij de Z9 niet wordt meegenomen. B.v. de Storage folder. Zoals al gezegd voor de D7200 weet ik het ook niet precies.

Vriendelijke groet,
Ben

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”