Dit weekend met de nieuwe lens aan het stoeien geweest... viel reuze mee.
Uiteraard heb ik niet eerst in de handleiding van mijn D70s gelezen, maar gewoon heel voorzichtig de lens gemonteerd. In de duinen een paar mooie foto's gemaakt; inderdaad van wilde paarden. Op de terugweg kwam ik puur toevallig langs een wedstrijd met modelbouw zeilboten, nog een paar prachtige plaatjes gemaakt.
Concluderend kan ik het volgende stellen over de lens:
- Gewicht valt reuze mee
- Doet zeeeeeer degelijk aan
- Scherpstellen op afstand vereist minimale beweging, dichtbij is lastiger
- Diafragma is eenvoudig en werkt netjes
- Kleuren zijn prima
- Onwennig geluid als alleen de spiegel werkt en niet het diafragma
Over mezelf:
- Wennen om alles handmatig te doen, ik vergeet te vaak de sluitertijd per foto in te stellen waardoor er een aantal over- dan wel onderbelicht zijn.
- Handmatig werken helpt enorm om vertrouwd te raken met alle functies van de camera
- Als ik eerst de handleiding had gelezen dan had ik gezien dat de AF-sensor van de camera wel werkt en mij probeert te helpen, had ik daar rekening mee gehouden dan had ik een stuk minder onscherpe foto's gehad

- Het is even wennen om zoveel bekijks te trekken want een combinatie van een halve meter valt erg op op een zondagmiddag in de duinen
Over mijn camera:
- Wat een geweldig apparaat!!! Het menu wordt automatisch beperkt, de camera detecteert dat het diafragma en de AF niet beschikbaar zijn en werkt direct feilloos met deze lens
Groeten,
Remco
PS: waar ik nu zit kan ik geen foto's uploaden dus die komen later
Edit: Het is inderdaad de lens op bovenstaande foto inclusief koker voor 25 Euri's lachertje toch?