sigma 50-150 F2.8
- Bea
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
sigma 50-150 F2.8
Is er iemand die deze lens heeft ? Ik wil hem nl. aanschaffen maar vraag me af of je hiermee een beetje behoorlijk in het theater/ binnen mee uit de weg kunt.
Heb nu de 18-200 VR van nikon.
Heb nu de 18-200 VR van nikon.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Lichtsterkere (zoom)lenzen zal je niet vinden, dus dat is nauwelijks een nadeel. Of bedoel je dat er geen VR op zit? Dat is handig voor min of meer statische onderwerpen, maar niet voor bewegende onderwerpen!Kaatje schreef:Alleen denk ik wel dat je ook moet kijken naar de combinatie van camera en lens voor de omstandigheden die je noemt. Je zit, zonder flits, al gauw in de hogere ISO's.
Wat ik bedoel is dat deze foto representatief is voor de combi D300+sigma 50-150 F2.8. Had ik hem op mijn D40X gezet dan was het resultaat ws iets anders geweestPatrickP schreef:Lichtsterkere (zoom)lenzen zal je niet vinden, dus dat is nauwelijks een nadeel. Of bedoel je dat er geen VR op zit? Dat is handig voor min of meer statische onderwerpen, maar niet voor bewegende onderwerpen!Kaatje schreef:Alleen denk ik wel dat je ook moet kijken naar de combinatie van camera en lens voor de omstandigheden die je noemt. Je zit, zonder flits, al gauw in de hogere ISO's.

Ik heb deze lens trouwens aangeschaft voor op mijn D40X gezien de HSM. Ook in die combi ben ik er tevreden.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ongetwijfeld; het is gewoon een lichtsterkere en scherpere lens. Maar als je je zorgen maakt over sluitertijden dan is iets nog lichtsterkers wellicht nog beter. Bijvoorbeeld een 85mm 1.8 (1.4 is wel erg duur), 50mm 1.4 of 1.8, dat soort lenzen. Niet zo praktisch als een zoom, maar nog veel lichtsterker!
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Geen reactie/ gekocht ....toyah schreef:Weet ik maar ik vind het beter om toch een beetje zoombereik te hebben omdat je je niet kan (lees mag) verplaatsen tijdens voorstellingen.
Is er iemand die weet wat het verschil is tussen de oude en nieuwere versie. Het prijsverschil is nl. nogal groot.
de Tokina 50-135 F2.8 iets? Deze lens is erg scherp en je hebt bijna evenveel bereik

389 euro

Gr Corné
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/