Verzekeren Foto uitrusting

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
MrMoto

Verzekeren Foto uitrusting

Bericht door MrMoto » zo jul 09 2006 12:03 am

Hoi,

Ik heb inmiddels een foto uitrusting van een paar duizend euro en wil die graag separaat verzekeren. Nu kan dat met een aanvulling op je inboedel (kostbaarheden verzekering), maar de vraag aan dit forumn is of jullie nog andere opties voor mij hebben? De bedoeling is dat het gaat om een dekking tegen schade, diefstal, etc. zowel thuis als op locatie (wereldwijd).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Marc

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » zo jul 09 2006 2:05 am

Ik heb dat geregeld met mijn doorlopende reisverzekering.

nikon-nl

extra verzekeren

Bericht door nikon-nl » zo jul 09 2006 9:17 am

Voor amateurs: kostbaarhedenverzekering afsluiten; de verzekeringsmaatschappij vraagt dan wel om de originale aankoopnota's of een rapport van een beëdigd taxateur (waarvan er slechts 3 zijn in Nederland); als onderdeel van een inboedel- en/of reisverzekering is er altijd een limiet gesteld, net als bij schilderijen en juwelen;
voor professionals: instrumentenverzekering afsluiten; ook alle nota's of een taxatierapport laten zien en soort gebruik opgeven; bepaalde gebieden (oorlogsregio's e.d.) worden uitgesloten of men betaalt zich scheel aan de premie's. Bij vertrek naar het buitenland een zg. carnet laten opstellen (voor alles, ook statieven e.d.) bij de douane.
Voor beide geldt: niemand verzekert tegen nieuwwaarde, maar tegen vervangingswaarde; en aangezien er zeer snel afgeschreven wordt (zie de 2de hands-markt), krijg je weinig terug. Bij diefstal en/of schade altijd een proces verbaal door locale politie laten opstellen, desnoods melden bij Ned. ambassade of (honorair) consul). Sommige landen worden geweigerd of scheef aangekeken omdat er politie-agenten zijn die tegen betaling een PV opmaken!
Goede reis!
Nico
Nico

everkaik

Bericht door everkaik » zo jul 09 2006 12:52 pm

Ik heb ook net een verzekering afgesloten bij Klomps & Boor Risicobeheer.
Tevens hebben ze voor onze auto's bij AEGON een collectief voor beroepsfotografen, met een prettige premie korting.
Heb diverse verzekeringen hier afgesloten en daarmee zo veel bespaard dat de verzekering van de fotoapparatuur hiermee uitgespaard wordt.

Heeft een tijd geduurd voordat ik de knoop had doorgehakt, maar het is nu wel een goed gevoel dat het geregeld is.

hpu

verzekeren

Bericht door hpu » zo jul 09 2006 4:18 pm

MrMoto,

Heeft u weleens aan us leverancier gevraagd.
Mijn leverancier bemiddeld in deze specifieke verzekeringen.
Hopelijk echter, heeft u deze in de toekomst niet nodig.
hpu

Rudolfientje

Re: Verzekeren Foto uitrusting

Bericht door Rudolfientje » ma jul 10 2006 12:14 am

MrMoto schreef:Hoi,

Ik heb inmiddels een foto uitrusting van een paar duizend euro en wil die graag separaat verzekeren. Nu kan dat met een aanvulling op je inboedel (kostbaarheden verzekering), maar de vraag aan dit forumn is of jullie nog andere opties voor mij hebben? De bedoeling is dat het gaat om een dekking tegen schade, diefstal, etc. zowel thuis als op locatie (wereldwijd).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Marc
Als je lid bent van de fotobond via een vereniging kun je daar je spullen zeer voordelig verzekeren!
Ruud

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”