Welke zonnekap op de 50mm f/1.4D AF Nikkor
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Welke zonnekap op de 50mm f/1.4D AF Nikkor
Ik heb een 50mm f/1.4D AF Nikkor besteld. Daar zit volgens mij geen zonnekap bij.
Nou heb ik nog de HN1, HN3, HN7, de HS4 en de HR1 in mijn bezit.
Allemaal 52 mm diameter schroef.
Welke van deze zonnekappen kan ik het beste gebruiken op de 50 mm, op een D200 dus cropfactor 1,5?
Graag jullie reacties!
Nou heb ik nog de HN1, HN3, HN7, de HS4 en de HR1 in mijn bezit.
Allemaal 52 mm diameter schroef.
Welke van deze zonnekappen kan ik het beste gebruiken op de 50 mm, op een D200 dus cropfactor 1,5?
Graag jullie reacties!
-
- Forumlid
Helaas, die heb ik dus niet....chip54 schreef:Ik heb op mijn 50mm's de HS-2 en de HS-9 zitten. Op de 1.4 zit de HS-9.

Welke heb jij bij KE besteld?Mak schreef:Mocht jij nu een adres hebben houd ik mij aanbevolen, zijn hier moeilijk te verkrijgen. Sta bij KE al een tijdje op de lijst.
Als ik een leuk adresje weet hoor je het.
Welke?Riemke schreef:Ik heb gewoon een simpele rubberen zonnekap die ik ook op de 35 mm f2.0 gebruik. Voldoet prima!
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Marten, ik heb even voor je gekeken, maar er staat geen merk op
Hij zat op de 35 mm die ik een keer van Marktplaats gekocht heb en bleek dus mooi ook op mijn 50 mm te passen
Op de rand van de kap staat alleen de filtermaat, hij heeft een metalen inschroefgedeelte. Kan het zijn dat het er eentje van HAMA is?

Hij zat op de 35 mm die ik een keer van Marktplaats gekocht heb en bleek dus mooi ook op mijn 50 mm te passen

Op de rand van de kap staat alleen de filtermaat, hij heeft een metalen inschroefgedeelte. Kan het zijn dat het er eentje van HAMA is?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Ik heb de HS-11 (stalen klem versie) en de HR-2.
De HR-2 is bij konijn op voorraad, maar kost je wel EUR 26,90
Wat ik bij de HS-11 jammer vind is dat het zo'n klemversie is, zou liever een stalen schroefversie hebben, maar is er geloof ik niet voor de 50mm.
Het risico met zo'n klemversie is dat je hem eraf stoot, waarbij dan je schroefdraad beschadigd kan raken. De HR-2 staat minder mooi, maar kan tegen een stootje.
groet,
Marco
De HR-2 is bij konijn op voorraad, maar kost je wel EUR 26,90
Wat ik bij de HS-11 jammer vind is dat het zo'n klemversie is, zou liever een stalen schroefversie hebben, maar is er geloof ik niet voor de 50mm.
Het risico met zo'n klemversie is dat je hem eraf stoot, waarbij dan je schroefdraad beschadigd kan raken. De HR-2 staat minder mooi, maar kan tegen een stootje.
groet,
Marco
- Ed Post
- Clublid
Bel eens met Terpstra in Hoogezand, Groningen, tel.: 0633933801
Deze man verkoopt op Marktplaats heel veel verschillende types tweedehands zonnekappen, de HS-9 staat te koop voor 10 euro.
Ik heb zelf ook diverse zonnekappen bij hem gekocht en hij bevalt mij prima.
Overigens, doe mij maar die metalen klem-zonnekappen, die kan je mooi omgekeerd op je lens klikken als je de lens niet gebruikt.
Deze man verkoopt op Marktplaats heel veel verschillende types tweedehands zonnekappen, de HS-9 staat te koop voor 10 euro.
Overigens, doe mij maar die metalen klem-zonnekappen, die kan je mooi omgekeerd op je lens klikken als je de lens niet gebruikt.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
-
- Forumlid
Die heb ik en ga ik maar eerst eens proberen.Jur schreef:Hoewel ik ook een HR-2 heb, gebruik ik op de 50mm het liefst de metalen HN-3, die eigenlijk voor de 35mm bestemd is. Werkt prima!!
Heb ik gemaild. Bedankt voor de tip.Ed Post schreef:Bel eens met Terpstra in Hoogezand, Groningen, tel.: 0633933801
Uit bovenstaande reacties blijkt dat er niet één type is dat bij de 50 mm hoort, maar dat er meer mogelijkheden zijn.
Jullie noemen : HS2, HS9, HR2, HN3 en HS11