55-200mm lens
55-200mm lens
Met veel interesse het forum gelezen! Hier valt nog veel te leren!!!
Dit is mijn eerste vraag op het forum...
Ik ben een beginnend hobby fotograaf! Ik heb een klein half jaar geleden een D40 gekocht. Ik ben er inmiddels achter dat ik met de standaard 18-55mm lens te kort kom. Tijdens het sporten van mijn kinderen kan ik niet goed inzoomen...
Daarom gekeken naar een 55-200mm lens. Ik kan er nu één kopen, maar vraag me af of deze lens past op mijn D40.
Het gaat om een AF-S 55-200mm 1.4-5.6 ED lens.
Kan iemand mij vertellen of deze lens past?
Dit is mijn eerste vraag op het forum...
Ik ben een beginnend hobby fotograaf! Ik heb een klein half jaar geleden een D40 gekocht. Ik ben er inmiddels achter dat ik met de standaard 18-55mm lens te kort kom. Tijdens het sporten van mijn kinderen kan ik niet goed inzoomen...
Daarom gekeken naar een 55-200mm lens. Ik kan er nu één kopen, maar vraag me af of deze lens past op mijn D40.
Het gaat om een AF-S 55-200mm 1.4-5.6 ED lens.
Kan iemand mij vertellen of deze lens past?
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Allereerst welkom op het forum, zie dat het je eerste bericht is hier.
Om je vraag te beantwoorden: Ja, de 55-200 past op de D40, zoals alle AF-S Nikon objectieven. Sigma past ook, alleen je moet wel de objectieven hebben met HSM.
Met de AF-S en HSM objectieven werkt je autofocus normaal, anders kun je alleen maar handmatig scherpstellen.
Wat de sportfoto's betreft: Zolang het buitenfoto's zijn zal het wel gaan, binnen zal het moeilijker zijn omdat daar de lichtomstandigheden vaak slecht zijn en je dus de beschikking moet hebben over lichtsterk glas.
Om je vraag te beantwoorden: Ja, de 55-200 past op de D40, zoals alle AF-S Nikon objectieven. Sigma past ook, alleen je moet wel de objectieven hebben met HSM.
Met de AF-S en HSM objectieven werkt je autofocus normaal, anders kun je alleen maar handmatig scherpstellen.