Geheugenbanken D300
Geheugenbanken D300
Zoals we weten heeft de D300 (net als de D200) totaal 8 geheugenbanken, 4 Opname banken en 4 Persoonlijke instellings banken.
Ikzelf gebruik ze als volgt:
Opnamebanken:
Point & Shoot, Portret, Landschap en Zwart Wit
Persoonlijke instellingsbanken:
Standaard, Sport, Flits (Commander) en nog 1 ongebruikt.
Ik zou het interessant vinden om te vernemen hoe anderen de banken gebruiken. Misschien leren we van elkaar op die manier.
Ikzelf gebruik ze als volgt:
Opnamebanken:
Point & Shoot, Portret, Landschap en Zwart Wit
Persoonlijke instellingsbanken:
Standaard, Sport, Flits (Commander) en nog 1 ongebruikt.
Ik zou het interessant vinden om te vernemen hoe anderen de banken gebruiken. Misschien leren we van elkaar op die manier.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Opnamebank SHOOT
A= Jpeg. B= NEF. C= Studio. D= Ruisonderdrukking lange sluitertijd.
Geheugenbank CUSTOM
A= Reportage. B= Bracketing. C= Spiegel voorontspannen. D= Flits.
Ik ben er nog niet helemaal gelukkig mee maar heb te weinig tijd om e.e.a. uit te proberen (lees: steek er te weinig tijd in).
Momenteel gebruik ik meeste Jpeg en Reportage in de kleurmode
D2XMODE I. Betreffende de kleurmode wil ik de D2XMODE III nog met meer zorg uitproberen (m.n. voor portretten).
Van de binnen de kleurmode mogelijke fijnafstelling heb ik alleen de scherpstelling aangepast en op 4 gezet.
Verder heb ik nog een beknopte check-list gemaakt die ik soms even naloop.
Geheugenbank CUSTOM
Ik ben er nog niet helemaal gelukkig mee maar heb te weinig tijd om e.e.a. uit te proberen (lees: steek er te weinig tijd in).
D2XMODE I. Betreffende de kleurmode wil ik de D2XMODE III nog met meer zorg uitproberen (m.n. voor portretten).
Van de binnen de kleurmode mogelijke fijnafstelling heb ik alleen de scherpstelling aangepast en op 4 gezet.
Laatst gewijzigd door Nikonijn op ma mar 10 2008 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Voorlopig alleen nog panorama en party in mijn bankies
wil er nog eentje maken voor bruiloften

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Vraagje over deze instelling: C= Spiegel voorontspannen. Wat zijn globaal de instellingen hiervoor? Mirror-lockup doe je toch gewoon met de draaiknop op de D300.Nikonijn schreef:Opnamebank SHOOT
Geheugenbank CUSTOM
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Bij de MUP-stand van de draaiknop moet je 2x de ontspanknop gebruiken; bij de eerste keer wordt de spiegel opgeklapt en bij de tweede keer wordt de sluiter ontspannen. Bij de stand Spiegelvoorontspanning [Aan] (Persoonlijke instelling D9) wordt eerst de spiegel opgeklapt en na ongeveer 1 sec automatisch de sluiter ontspannen. Dit wordt o.a. aanbevolen voor Liveview in de mode statief.Mark Meisner schreef:Vraagje over deze instelling: C= Spiegel voorontspannen. Wat zijn globaal de instellingen hiervoor? Mirror-lockup doe je toch gewoon met de draaiknop op de D300.
Jur