Menu instelling D80

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
johan_s

Menu instelling D80

Bericht door johan_s » do mar 13 2008 1:07 pm

Hallo,

Even heb een leken vraag. Heb een Nikon D80 en als een foto neem, dan komt allerlei informatie op mijn scherm over de genomen foto. Ook staat standaard een kleine kopie van de foto aan. Is dit standaard of kan dit uitzetten ?

Het zal vast een instelling in het menu zijn, maar kan deze niet terugvinden. Wie kan mij hiermee helpen ?

Groet, Johan

wouterboon

Bericht door wouterboon » do mar 13 2008 1:11 pm

Hallo Johan, en welkom,

Je kunt d.m.v. de ronde knop op de achterkant, de scherminfo wijzigen. Als je omhoog of omlaag drukt, dan zie je verschillende info voorbij komen (histogram, foto info, hooglichten en alleen de foto). Als je naar rechts of links drukt, dan ga je naar de volgende of vorige foto.

Kijk ook maar in je handleiding (dat ding is niet voor niets geschreven ;-))

Gr.,

Wouter

florist

Bericht door florist » do mar 13 2008 1:18 pm

als je een foto neemt komt er inderdaad standaard een afbeelding van het genomen in de display te staan. Nu kan je met de "ronde" knop achterop je body met de pijltjes naar boven en naar beneden scrollen tot welke info je wilt zien, dus bij voorbeeld alleen de genomen foto, of een kleurenspectrum van deze foto, enzovoorts.

mocht je helemaal je display niet willen gebruiken, dan kan je in het instellingen menu dit ook geheel uitzetten.
Ik zal thuis even kijken , heb mn camera nu niet bij me.

GuyVerschuere
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door GuyVerschuere » vr mar 14 2008 7:56 am

In het Persoonlijke instellingen menu bij 06 Beeld terugspelen kan je kiezen of je de foto wil zien of niet.

Als je kiest om de foto te tonen, wordt deze getoond met de laatste keuze van weergave. Standaard is de foto met naam en datum eronder. Met de voorste dial kan je dan door de verschillende weergaves gaan. Met de achterste dial door de afbeeldingen bladeren.
Als alternatief kan je ook de pijltjesknop gebruiken. Dan is links/rechts om te bladeren en omhoog/omlaag om de weergave te kiezen.
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”