batterij D3 , el4 of el4a
batterij D3 , el4 of el4a
Ik ben aan het zoeken naar een extra batterij voor mijn D3, 1 batterij is niet handig mijn inziens.
Nu zijn die volgens mij lastig te vinden en nogal prijzig. 109 eur zie ik op de meeste plaatsen, mijn lokale fotoboer durft er 159 voor te vragen. Daarbij komt volgens mij de onmisbare bl-3, anders blijf je dat klepje aan het wisselen en dat is ook niet handig.
Nu ben ik aan het kijken naar third-party merken, heeft iemand ervaring met iets? Goed niet goed?
Ergens zag ik een el4 dus niet de 4a te koop voor 19,99, met klepje ben je dan ong 50 eur kwijt wat goed te doen is.
Alvast bedankt Marco
Nu zijn die volgens mij lastig te vinden en nogal prijzig. 109 eur zie ik op de meeste plaatsen, mijn lokale fotoboer durft er 159 voor te vragen. Daarbij komt volgens mij de onmisbare bl-3, anders blijf je dat klepje aan het wisselen en dat is ook niet handig.
Nu ben ik aan het kijken naar third-party merken, heeft iemand ervaring met iets? Goed niet goed?
Ergens zag ik een el4 dus niet de 4a te koop voor 19,99, met klepje ben je dan ong 50 eur kwijt wat goed te doen is.
Alvast bedankt Marco
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Marco,
Ik heb niet veel maar wel slechte ervaringen met vreemd merk accu's en het model dat ik had was helemal niet zoveel goedkoper dan de op dat moment slecht leverbare accu voor mijn D200.
Behalve de accucellen zit er in de EN-EL4e ook nog wat electronica en daarmee gaat het wel makkelijker mis met vreemd merk spul en als je dan zonder problemen een extra BL-3 wilt kopen dan snap ik niet waarom je wilt bezuinigen op een batterij. (Ook al is Nikon daar wel wat duur mee.)
Ik heb niet veel maar wel slechte ervaringen met vreemd merk accu's en het model dat ik had was helemal niet zoveel goedkoper dan de op dat moment slecht leverbare accu voor mijn D200.
Behalve de accucellen zit er in de EN-EL4e ook nog wat electronica en daarmee gaat het wel makkelijker mis met vreemd merk spul en als je dan zonder problemen een extra BL-3 wilt kopen dan snap ik niet waarom je wilt bezuinigen op een batterij. (Ook al is Nikon daar wel wat duur mee.)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb een tweede originele accu gekocht want zoals eerder al gezegd,geen risico's lopen en op het totaalbedrag maakt die laatste €100 toch ook niets meer uit.
Maar waarom je een extra BL-3 kapje wil hebben snap ik niet zo goed, dat moet je toch demonteren om de accu op te laden of ben ik nu mis???
Mvg, Gino
Maar waarom je een extra BL-3 kapje wil hebben snap ik niet zo goed, dat moet je toch demonteren om de accu op te laden of ben ik nu mis???
Mvg, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
ik heb twee imnitatie-accus gekocht op ebay voor mijn D80 (enel3e).
Ik was inclusief verzending, 12 pond, dus iets van 15 euro kwijt. Geen geld dus.
Ik had een test gelezen van een engelse vent, die positief was over de acu's, en voor dat geld kan je je geen buil vallen.
Risico's voor je camera? Daar ben ik niet zo bang voor.
En ik moet zeggen, de accus doen zeker niet onder voor het origineel. Op papier hebben ze zelf nog een iets langere levensduur.
Ik was inclusief verzending, 12 pond, dus iets van 15 euro kwijt. Geen geld dus.
Ik had een test gelezen van een engelse vent, die positief was over de acu's, en voor dat geld kan je je geen buil vallen.
Risico's voor je camera? Daar ben ik niet zo bang voor.
En ik moet zeggen, de accus doen zeker niet onder voor het origineel. Op papier hebben ze zelf nog een iets langere levensduur.
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb ooit een imitatie el4 gekocht, Gevolg: pinnen krom in de batterij, geen tot slecht contact en zelfs kans gehad op kortsluiting
Ik doe het nooit meer die troep, door een derderangs bedrijfje achteraf in elkaar gemonteerd met de meest waardeloze materialen. En dan in jouw dure camera ?

Ik doe het nooit meer die troep, door een derderangs bedrijfje achteraf in elkaar gemonteerd met de meest waardeloze materialen. En dan in jouw dure camera ?

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi mboots,mboots schreef:Hier kan ik wat mee, bedankt voor de input.
Nee je hoeft het klepje niet te demonteren om de batterij op te laden.
En telkens het klepje erop en eraf doen om de batterij te wisselen is niet handig bij een bruiloft of concert etc.
Je hebt gelijk, het klepje BL-3 hoeft er inderdaad niet af om de accu op de lader te doen.
Maar ik hou het maar gewoon bij één klepje hoor

Mvg, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Met mijn D2x heb ik nog nooit tijdens een "shoot" van accu hoeven te wisselen, ondanks soms meer dan 1000 NEF's. Uiteraard start ik wel altijd met een volle accu. De stroomvoorziening van de D3 met de EL4a zou nog efficiënter moeten zijn, dus tussentijds van accu moeten wisselen lijkt me maar zelden aan de orde. Bovendien is de BL-3 in een mum van tijd omgezet naar de volgende accu. Ik zou het zelf daarom best zonder een extra BL-3 aandurven...... Aan de andere kant: "beter mee verlegen, dan om verlegen ....."mboots schreef:Nee je hoeft het klepje niet te demonteren om de batterij op te laden. En telkens het klepje erop en eraf doen om de batterij te wisselen is niet handig bij een bruiloft of concert etc.

Jur
- a90
- Forumlid
De a versie is overigens wel prettig als je met wat groter glas (AF-s en VR) een dagje staat te knallen (en veel op je schermpje kijkt). Je merkt het verschil echt.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
dat was ook eigenlijk mijn redenatie, de batterij moet lang genoeg mee kunnen en in 90% van de gevallen heb ik met 1 batterij genoeg, maar je zal net zien dat hij leeg is op een belangrijke klus, dus voor die noodgevallen wilde ik een immitatie aanschaffen, voor 20 eur kan je geen bult vallen denk ik. En dat hij nu gaat lekken net in die bijzondere gevallen dat mijn normale batterij leeg is, is de vraag?
Dusdie bl-3 is idd overbodig, wisselen doe je niet vaak, maar ben er nog niet uit of ik een immitatie batterij koop voor noodgevallen.
Dusdie bl-3 is idd overbodig, wisselen doe je niet vaak, maar ben er nog niet uit of ik een immitatie batterij koop voor noodgevallen.