Datumsetting D70s is de weg kwijt

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
De Put

Datumsetting D70s is de weg kwijt

Bericht door De Put » di jul 18 2006 3:31 pm

Hallo allemaal,

De eerste keer dat ik mijn D70s aan zette vroeg deze mij netjes om even de datum in te voeren. Dit heb ik gedaan en tot dusver geen enkel probleem. Vervolgens heb ik met Picture Project de eerste keer mijn bestanden geïmporteerd en nog steeds geen probleem.

Toen ik me wat meer ging verdiepen in de mogelijkheden van Picture Project heb ik een standaard voor de bestandsnaam ingevoerd en ik heb aangegeven dat de systeemdatum gesynchroniseerd moet worden met de cameradatum.

Vanaf dat moment gebeuren er rare dingen. Mijn camera 'springt' geregeld terug op 2005. Ik heb geen idee wat er fout gaat, maar het gebeurt midden in een reeks foto's en dus niet tijdens een synchronisatie.

Dit is hoogst vervelend omdat deze foutieve datum dus ook meegenomen wordt in de EXIF gegevens.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik hieraan doen?
Alvast bedankt!

Groeten,
Remco

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door hans1956 » vr jul 21 2006 10:02 am

Wat is de systeemdatum van je computer?
Als je in PicktureProject bij "Overspelen" opties aanklikt dan kun je de mogelijkheid benutten om de datum en tijd van je camera te synchroniseren met de klok van je computer. Staat die ingesteld op een datum in 2005 dan gaat ook je camera naar 2005!

Groeten Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

De Put

Bericht door De Put » ma jul 24 2006 9:42 am

Hoi Hans,

Bedankt voor je reactie!
Dat is nu juist het gekke, de systeemdatum van mijn PC klopt!

Groeten,
Remco

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door hans1956 » di jul 25 2006 9:16 pm

Hallo Remco,

Heb zo eens rond gekeken in de mogelijkeheden en onmogelijkheden van PictureProject maar ik kom daar ook niet uit. Ik heb het nog met mijn camera geprobeerd en geen problemen tegen gekomen. Zowel het programma als de camera doen hun werk! (ondanks de warmte :oops: !!!)

Groeten Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

De Put

Bericht door De Put » wo jul 26 2006 9:26 am

Hoi Hans,

Vriendelijk bedankt voor de moeite!
Ik heb de knop 'nu synchroniseren' in de importfunctie van PictureProject geprobeerd en die gaf aan niet te kunnen communiceren met de datumsetting van de camera, mogelijk heeft dit tot het probleem geleid. Ik heb het vinkje gewoon weer uit gezet en maak me er verder niet meer druk om. De rest van de import werkt uitstekend en aangezien mijn camera nooit helemaal leeg loopt laat ik het synchroniseren van de datum gewoon achterwege.

Datum staat nu goed en blijft vast goed.

Nogmaals vriendelijk bedankt voor de moeite!

Groeten,
Remco

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”