Sjouwen met een telelens

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Igor

Sjouwen met een telelens

Bericht door Igor » wo jul 19 2006 9:22 pm

Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Sigma 300 APO 2.8 telelens voor m'n D70s. Nu vraag ik me af; hoe sjouwen jullie hiermee. Zijn hier speciale rugzakken of andere oplossingen voor? In mijn Lowepro Slingshot 200 lukt het in ieder geval niet.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » wo jul 19 2006 10:53 pm

Ik heb zelf een LowePro mini trekker classic en daar past zo'n joekel met gemak in, ook als hij aan de body zit. Uitstekend draagcomfort. Alleen met lenzen wisselen moet ie even van de rug af en dat kost wel meer tijd dan graaien in een tas die aan je schouder hangt.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » ma jul 24 2006 5:17 pm

Tijdens transport blijft mijn 70-200 f2.8 VR gewoon in de lensbuidel zitten, die net in mijn LowPro Orion trekker kan. Als ik op het circuit of evenement ben dan haal ik hem er meestal uit en hou hem+body gewoon vast. D'r zit zo'n handig statief voetjes aan, daar kun je hem makkelijk vastpakken. Verder moet dat nikon spul maar robuust genoeg zijn om dit op deze manier te vervoeren.
Kleinere lenzen heb ik meestal in mijn jaszakken zitten, als je dan snel moet wisselen leg ik de 70-200 of op de grond of gaat snel in de rugzak.
Tís een compromie, of een rugzak waar volledig een telelens met body e.d in kan of 1 waar je ook wat bergruimte hebt voor andere zaken en je een beetje moet vasthouden.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”