JPG kwaliteit in de studio

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
mboots

JPG kwaliteit in de studio

Bericht door mboots » do mar 20 2008 11:45 pm

Gisteren eens een testje gedaan met de D3 in de studio. Ik moest wat portretjes maken en dacht laat ik dat eens met de D3 doen, daar kan niet veel mee gebeuren.
Op het display zien de fotos er niet uit, ook de jpg's die ik mee schiet met de RAW's zijn niet om aan te zien. De raws open ik in photoshop zet, de witbalans op as shot, default instellingen, alles op 0 en de foto ziet er stukken beter uit.
Nu heb ik ook een aantal fotos die het stukke minder hebben, maar die fotos is de rechtste flitser (beautydish) niet mee af gegaan. Het lijkt er dus op dat als er ook maar iets te veel licht op het model staat dat het gek begint te doen.
Ik heb weinig op de camera ingesteld, alles is default alleen de kleurinstellingen staan op neutral ipv standard. Verder Raw 12 bits lossless compressie, fine jpg.
Iemand een idee?

1/125 F8 geschoten:
jpg:
Afbeelding
Raw:
Afbeelding

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do mar 20 2008 11:57 pm

Tja, ze zijn inderdaad niet geweldig... Kan je de RAW file ergens ter download aanbieden voor de knutselaars onder ons? Wellicht ziet iemand wat er fout ingesteld stond...

In ieder geval lijken ze me overbelicht. Stond er een bouwlamp direct voor of zo? :oops:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

mboots

Bericht door mboots » vr mar 21 2008 12:06 am

overbelicht?? ze zijn wat aan de lichte kant genomen idd, maar op mijn D200 zie je zulke vreemde verschillen niet. 0,5 stop overbelichten mag toch niet al zo'n resultaat geven?

mboots

Bericht door mboots » vr mar 21 2008 12:08 am

volgens mij zit er iemand mijn topic te moven en te verwijderen zonder mededeling !
Ik vraag me af of hij hier handig staat, omdat het meer een d3 probleem is dan een bewerking oid.

Licaga

Bericht door Licaga » vr mar 21 2008 12:18 am

volgens de exif heb je witbalans handmatig staan, maak eens een shot met auto WB d-lighting normal verscherp 5

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » vr mar 21 2008 12:19 am

mboots schreef:volgens mij zit er iemand mijn topic te moven en te verwijderen zonder mededeling !
Ik vraag me af of hij hier handig staat, omdat het meer een d3 probleem is dan een bewerking oid.
sorry! :-)

GdP

Bericht door GdP » vr mar 21 2008 12:23 am

Even gekeken in CaptureNX. Volgens is hij overbelicht, maar ook het contrast is iets te hoog.

mboots

Bericht door mboots » vr mar 21 2008 12:31 am

Laatst gewijzigd door mboots op vr mar 21 2008 12:37 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Licaga

Bericht door Licaga » vr mar 21 2008 12:34 am

de nef link werkt niet

peter

mboots

Bericht door mboots » vr mar 21 2008 12:37 am

nu wel

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » vr mar 21 2008 12:42 am

Je sluitertijd is 1/25?? :roll:
Hoe heb je het licht van de flitser gemeten?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mar 21 2008 1:09 am

mboots schreef:nu wel
Volgens ViewNX had je Active D-Lightning aan staan.

WAAROM??? :shock:

Het zou wel dat fletse aan de foto kunnen verklaren.

Mijn Capture wil 'm trouwens niet eten... ViewNX dus wel.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Licaga

Bericht door Licaga » vr mar 21 2008 1:10 am

foto is overbelicht, in capturenx is het wat te corrigeren met zw en wit punten.
er zijn er hier die een D3 hebben misschien handig om cam instellingen uit te wissellen.

gr

peter

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » vr mar 21 2008 3:19 am

Toch is de foto zo verkeerd nog niet met de juiste instellingen :) Al heb ik wel het idee dat de achtergrond net wat te wit is

Best wel een flinke studio is dit trouwens. (er staat nog 1 persoon links en eentje rechts naast deze dame, en dat op 105mm)

(als je wilt dat ik hem weglaat laat het maar even weten)

Afbeelding
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

mboots

Bericht door mboots » vr mar 21 2008 7:47 am

PatrickP schreef:
mboots schreef:nu wel
Volgens ViewNX had je Active D-Lightning aan staan.

WAAROM??? :shock:

Het zou wel dat fletse aan de foto kunnen verklaren.

Mijn Capture wil 'm trouwens niet eten... ViewNX dus wel.
omdat ik de camera aps een paar dagen heb en er nog niets aan verandert heb. Verder geen speciale reden.
Moet nog uitzoeken wanneer hij op welke stand moet staan.
Maar het lijkt erop dat dat het probleem is.

Marco

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”