Ale bedankt voor je response !!!
Had ze natuurlijk al eens eerder gelezen
Vandaar de ISO op 400, Diafragma op f2,8 en een sluitertijd van 1/50e.
Verder Center-metering gebruikt en de 800 op TTL gezet zonder omnibounce.
Denk dat mijn fout is geweest dat ik de kop over me schouder heen heb laten flitsen in de kamer achter me. Deze is vrij lang dus geen directe muur achter me. Maar blijft toch verbasingwekend om te zien hoeveel licht er toch nog terug komt, heb namelijk ter vergelijking ook 1 zonder flits geschoten.
Dus inderdaad snel weer eens oppassen en het plafond gebruiken of zorgen dat ik een muur achter me heb staan.
Cheers !!
@Irwan
Ik heb dat zelfde gevoel ook een beetje gehad. Ik weet na deze foto's ook zeker dat ik niet van foto bewerking hou
Als ik een beetje onderuit gezakt zit en ga rechtop zitten zie ik de achtergrond van donker steeds lichter worden. Ook kleuren veranderen licht. Dus had ik al snel de irritatie van welk beeld is goed ?
Had de WB op auto laten staan dus de foto's bleken thuis vrij oranje/gelig te zijn. Dus denk even de WB goed zetten. Terwijl je de schuif van links naar rechts verschuift en het effect zie gaan me haren recht overeind staan
De keuze tussen wat vind ik mooi en hoe waren de kleuren in mijn beleving en hoe waren de kleuren in het echt ....... is iets wat ik vrij lastig vind en nog lang niet goed begrijp.
Ik heb de WB dan ook ingesteld door "het neutrale grijs" te selecteren.
50% grijs laag aangemaakt en op difference gezet. Vervolgens nieuwe treshold layer aangemaakt en van 0 gaan schuiven tot het eerste zwart tevoorschijn kwam. Deze geselcteerd met color sampler tool. lagen verwijderd en een adjustment level aangemaakt en grijs gekozen op het kleur punt.
Andere tips omtrent WB en Curve en Level meer dan welkom !!