AF-S VR Nikkor 300mm f/2.8G IF-ED
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
AF-S VR Nikkor 300mm f/2.8G IF-ED
heb de AF-S VR Nikkor 300mm f/2.8G IF-ED in bestelling staan .
heb gekozen voor dit objectief dat ik ga gebruiken i.c.m. de 1.7 en de 2.0 converter omdat deze combi nog goed te gebruiken om uit de hand te schieten.
merendeels loop ik door de natuur op zoek vogels enz.
mijn vraag is zijn er ook forum leden die dit objectief in bezit hebben en er wat over kunnen vertellen.
heb lang in twijfel gestaan welk objectief nemen , had in eerste instantie gekozen voor de sigma 300/800 5.6 maar door zijn gewicht van bijna 6 kg
valt deze voorlopig af.
gr. ruud
heb gekozen voor dit objectief dat ik ga gebruiken i.c.m. de 1.7 en de 2.0 converter omdat deze combi nog goed te gebruiken om uit de hand te schieten.
merendeels loop ik door de natuur op zoek vogels enz.
mijn vraag is zijn er ook forum leden die dit objectief in bezit hebben en er wat over kunnen vertellen.
heb lang in twijfel gestaan welk objectief nemen , had in eerste instantie gekozen voor de sigma 300/800 5.6 maar door zijn gewicht van bijna 6 kg
valt deze voorlopig af.
gr. ruud
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
De 70-200 is al een redelijke mishandeling van je spaarvarken, om nog maar te zwijgen van deze AF-S VR Nikkor 300mm....PatrickP schreef:Ik dacht dat dat de 70-200 VR was... Althans, dat is het in mijn optiek. Al te grote teletoeters zijn niet echt aan mij(n manier van fotograferen) besteed ben ik bang!yoyo schreef:Mooiste objectief van Nikon...

Groetjes Eelco

http://500px.com/EelcoVandeKamp
Voor zijn bereik veel te lang...PatrickP schreef:Ik dacht dat dat de 70-200 VR was... Althans, dat is het in mijn optiek. Al te grote teletoeters zijn niet echt aan mij(n manier van fotograferen) besteed ben ik bang!yoyo schreef:Mooiste objectief van Nikon...
(ik heb er ook één, naast een oude 80-200 die veel handelbaarder was)
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
kan er weinig over vinden yoyo vandaar dat ik dit topic had geopend.
heb hem wel in bestelling staan ,maar kan altijd nog terug als het moet maar dat zal wel niet gebeuren.
de reden dat ik voor dit objectief heb gekozen is dat er gewoon niets anders te krijgen is wat kwalitatief enigzins in de buurt komt.
heb overigens het web al aardig afgespeurd maar kan weinig voorbeeld foto`s vinden die met dit objectief zijn gemaakt.
als het goed is krijg ik dinsdag een telefoontje of die binnen is .
hoop dat ik nu een beetje genezen ben van verschrikkelijke n.a.s. virus met een vleugje nano
want dit hakt er weer aardig in zeg maar.
gr. ruud
heb hem wel in bestelling staan ,maar kan altijd nog terug als het moet maar dat zal wel niet gebeuren.
de reden dat ik voor dit objectief heb gekozen is dat er gewoon niets anders te krijgen is wat kwalitatief enigzins in de buurt komt.
heb overigens het web al aardig afgespeurd maar kan weinig voorbeeld foto`s vinden die met dit objectief zijn gemaakt.
als het goed is krijg ik dinsdag een telefoontje of die binnen is .
hoop dat ik nu een beetje genezen ben van verschrikkelijke n.a.s. virus met een vleugje nano
want dit hakt er weer aardig in zeg maar.
gr. ruud
- a90
- Forumlid
Met de 300vr heb ik geen ervaring. Ik heb begin van het jaar de 200vr gekozen boven de 300vr omdat deze voor mij nog voor andere doeleinden is in te zetten. 300mm vind ik te lang voor wat meer all purpose.
Volgens mij is er wel enige gelijkenis tussen de 200 en de 300 en op basis daarvan kan ik zeggen dat het top is
Een tip wel is om te kijken of hij uit de doos ook de focus op de juiste plek heeft liggen, ook op wat langere afstanden. Van de 200 weet ik dat ongeveer een kwart terug moet voor hercalibratie (ook die van mij overigens). Als je daar vooraf vanaf weet en rekening mee houd dan valt het niet zo tegen zeg maar 
Dan krijg je van dit soort plaatjes
(voor calibratie uiteraard)

Ben benieuwd hoe die je gaat bevallen.
Volgens mij is er wel enige gelijkenis tussen de 200 en de 300 en op basis daarvan kan ik zeggen dat het top is

Dan krijg je van dit soort plaatjes

Ben benieuwd hoe die je gaat bevallen.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Hoi Ruud, ik heb zelf een 300 2.8 AFS helaas zonder VR, ik gebruik deze in combinatie met een 1.4 en een 2.0 converter dit geeft zeer goede resultaten, omdat ik geen VR heb is het uit de hand fotograferen met dit objectief + converter niet echt een optie. Maar ook in jou geval zal een eenbeen geen overbodige luxe zijn denk ik want dat gewicht ga je toch vrij snel voelen.
Bij deze een paar foto’s van m’n 300MM + 2.0 TC op een D2X.

De nieuwe VR uitvoering schijnt nog iets beter te zijn
.
Groeten Jan.
Bij deze een paar foto’s van m’n 300MM + 2.0 TC op een D2X.

De nieuwe VR uitvoering schijnt nog iets beter te zijn

Groeten Jan.

- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik weet dat het kan, maar toch even van..ruud schreef:ik ook nicole,
hans is inderdaad een aardig gewicht wat je moet heffen incl. D300 met grip en 1.7 conv. toch alg een dikke 4 kg.
heb vanavond even snel wat geprobeerd en schiet gewoon scherpe platen uit de hand op 510 mm :mrgreen:
gr. ruud

Dus de vogels zijn niet meer veilig in Delft en omstreken...
Heel veel plezier, en die platen zien we vanzelf...

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp