welke tas???

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
natuurfotograaf

welke tas???

Bericht door natuurfotograaf » zo mar 23 2008 10:58 am

Hallo,

Ik heb een paar maanden geleden een Tamrac adventure 7 gekocht. Een hele fijne tas.

Maar door wat uitbreidingen zoals extra lenzen en een batterijgrip onder aan mijn D80 kom ik nu toch echt wat ruimte te kort.

Het past allemaal net maar daarmee is ook alles gezegd.

Ik heb voor de nieuwe tas een Budget van ongeveer 125/130 euro.

Ik zat al te denken aan de lowepro computrekker AW, maar krijg ik de tas dan wel gewoon dicht als ik mijn batterijgrip eronder laat hangen? Ik wil deze niet de hele tijd eraf moeten schroeven.

Ik hoor het graag en eventueel welke tassen de D80 gebruikers hier hebben.

florist

Bericht door florist » zo mar 23 2008 11:11 am

ik heb zelf als rugtas een Crumpler "the this" tas. Speciaal icm Nikon gemaakt.
Barst echter niet van de ruimte.

Qua schoudrertas heb ik een Lowepro nova 4.

Hanneke

Bericht door Hanneke » zo mar 23 2008 12:47 pm

Heb ook een Crumpler, geen idee hoe die heet. Er passen 2 slrs in en nog een losse lens of flitser. Of een camera en meerdere lenzen. Ik vind het wel een fijne tas. Materiaal is mooi, er zijn ontzettend veel vakjes met ritsen en dergelijke. Daarnaast kan ik er een compartiment uithalen en dan is het een 'gewone' tas. laptop past er ook in, daar is een speciaal vak voor.

Conclusie fijne tas, maar tis wel een bult. Maar dat blijft zowieso.

jpdejong
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jpdejong » zo mar 23 2008 1:52 pm

mijn buurman heeft de slingshot 300 gekocht, kan een heleboel in en nog handig met lenzen te verwissellen.

jan-peter
coolpix 950
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » zo mar 23 2008 2:55 pm

Manuel,

Ik ken de computrekker van Lowepro niet, zelf heb ik een Photo Trekker Classic van Lowepro en ik kan met zekerheid zeggen dat alles wat er in je sig staat zat in die tas past, plus extra batterijen, geheugenkaartjes en een lunchpakket.

Een tas is nogal persoonlijk. De een wil een tas waar alles in kan, de ander wil een tas die hij nog kan tillen, een tas die lekker zit, een tas waar je je spullen snel uit kunt halen of wat dan ook.
Denk niet dat je ooit uitgekocht bent met tassen.

De beste methode om een tas te kopen is naar een winkel met een ruime sortering te gaan, alles dat mee moet in de tas meenemen naar de winkel en dan passen. Niet alleen passen of het er in past, maar ook of je het soepel op kunt bergen en weer terug kunt halen. En natuurlijk uitproberen of de tas lekker op je rug hangt als hij vol en is wanneer je de camera met een objectief er uit hebt gehaald.

Voor een echte tas geef ik de voorkeur aan een rugzak, maar een schoudertas is veel makkelijker toegankelijk. Een tussenweg is bijvoorbeeld de slingshot, draagt makkelijker dan een schoudertas en minder makkelijk dan een rugzak, maar de toegankelijkheid zit weer veel dichter bij een schoudertas.

Hier kunnen we je alleen maar ideeën aan doen, de keuze moet je zelf maken en dan is een ruimgesorteerde winkel makkelijk om uit te proberen. Natuurlijk kun je ook eens tijdens een stadwandeling kijken waar de verschillende clubleden mee lopen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

yoyo

Bericht door yoyo » zo mar 23 2008 5:46 pm

Ik heb een lowepro computrekker AW.
Die is denk ik te groot voor jouw kit. En als je hem helemaal vult sjouw je je een breuk... :D

natuurfotograaf

Bericht door natuurfotograaf » ma mar 24 2008 11:02 am

Roelof schreef:Manuel,

Ik ken de computrekker van Lowepro niet, zelf heb ik een Photo Trekker Classic van Lowepro en ik kan met zekerheid zeggen dat alles wat er in je sig staat zat in die tas past, plus extra batterijen, geheugenkaartjes en een lunchpakket.

Een tas is nogal persoonlijk. De een wil een tas waar alles in kan, de ander wil een tas die hij nog kan tillen, een tas die lekker zit, een tas waar je je spullen snel uit kunt halen of wat dan ook.
Denk niet dat je ooit uitgekocht bent met tassen.

De beste methode om een tas te kopen is naar een winkel met een ruime sortering te gaan, alles dat mee moet in de tas meenemen naar de winkel en dan passen. Niet alleen passen of het er in past, maar ook of je het soepel op kunt bergen en weer terug kunt halen. En natuurlijk uitproberen of de tas lekker op je rug hangt als hij vol en is wanneer je de camera met een objectief er uit hebt gehaald.

Voor een echte tas geef ik de voorkeur aan een rugzak, maar een schoudertas is veel makkelijker toegankelijk. Een tussenweg is bijvoorbeeld de slingshot, draagt makkelijker dan een schoudertas en minder makkelijk dan een rugzak, maar de toegankelijkheid zit weer veel dichter bij een schoudertas.

Hier kunnen we je alleen maar ideeën aan doen, de keuze moet je zelf maken en dan is een ruimgesorteerde winkel makkelijk om uit te proberen. Natuurlijk kun je ook eens tijdens een stadwandeling kijken waar de verschillende clubleden mee lopen.
@Roelof,

Dank je voor je uitleg!

Ik vind het zelf erg prettig om te werken met een tas waar ik mijn spullen snel kan uithalen maar ook met een compartiment waar bijvoorbeeld nog een regenjas of wat eten in kan. In dat opzicht is de tamrac 7 een hele fijne tas. Maar nu met de grip onder mijn D80 krijg ik de camera er niet meer soepel in of uit.

Ik zat daarom ook te denken aan de tamrac adventure 9 maar of ik daar zo veel mee opschiet!

Ik heb nu 2 lenzen en een grip. De bedoeling is om deze kit dit jaar te gaan uitbreiden met hoogstwaarschijnlijk de 70-300mm VR, een 18-70mm, flitser en groothoekje erbij. Met deze spullen heb ik dus niets meer aan mijn huidige tas (tamrac adventure 7)

Vandaar dat ik dus met het oog op deze uitbreiding een beetje aan het oriënteren ben op een tas met de gemakken van een tamrac 7 maar met de ruimte van een lowepro trekker.

Nou ik denk dat ik nog maar even moet blijven zoeken want ik heb nog de tijd of inderdaad maar eens mee met de club en tijdens een uitstapje de boel eens bekijken.

Ik wens iedereen nog een fijn Pasen toe!

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » ma mar 24 2008 11:38 am

De meeste rugzakken vond ik niet eg comfortabel dragen. Mijn keuze is gevallen op een Kata, deze zijn van oorsprong voor het leger gemaakt en zijn flink uitbreidbaar. Maar die zijn ook helaas wel een klap duurder.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » ma mar 24 2008 11:42 am

Ik heb een tijdje geleden een gebruikte Billingham 445 gekocht. Voordeel van deze tas is dat hij net wat hoger is dan alle andere tassen dus kun je ook langere objectieven zoals bijv. 70-300 VR rechtop icl gemonteerde zonnekap. Daarnaast is het systeem rits met daarover een losse flap wel even wennen maar als je er eenmaal aan gewend bent wil je niet meer anders. Op http://www.cambags.com/ staat een complete review onder Billingham 445

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

ymonod

Bericht door ymonod » ma mar 24 2008 12:29 pm

Ik heb een Naneupro correspondent C200. Ik vind dit een erg fijne tas. Toevallig vorige week mee gehad voor een weekendje Wenen (inclusief de dierentuin daar). Ik had bij me: D80 inclusief (gemonteerde) grip, een Sigma 150mm Macro, een Tamron 90mm macro, een nikon 50mm en een Nikon 28mm. En dan natuurlijk nog wat filters, reserve battarijen en dergelijke. Paste er zonder problemen in, en ik vind het totaal geen probleem om er een hele dag mee te lopen. Ik draag hem tegelijkertijd met een goede rugzak, waar dan eventuele regenjas, en wat te eten en drinken in zit, dus ook die combinatie is geen probleem.Tevens heb ik in Wenen bewezen dat de tas een paar flinke buien zonder problemen aan kan. Wat ik ook zeer belangrijk vind.

Ik heb zelf ook nog een corresponent C400. In principe dezelfde tas, maar nog een maat groter, of eigenlijk 2 maten groter. Er tussen zit ook nog een C300. De C400 gebruik ik thuis om alles op te kunnen bergen op een fatsoenlijke manier. Ik was zo tevreden over deze tas, dat ik er nog de kleinere bij gekocht heb. Ook de kwaliteit van het hang- en sluitwerk is gewoon dik voor elkaar. De tas is makkelijk zelf in te delen.

Nog een leuke bijkomstigheid is de belachelijk lage prijs. De C200 kost nog geen € 35,--! Neem maar eens een kijkje op www.naneupro.nl

Als je eens wil komen kijken (ik zag dat je in Venlo woonde, en zelf woon ik in Roermond) dan kan dat natuurlijk altijd! Ik hoor het dan wel.

Yves

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: welke tas???

Bericht door hans1956 » ma mar 24 2008 3:39 pm

natuurfotograaf schreef:Hallo,

Ik heb een paar maanden geleden een Tamrac adventure 7 gekocht. Een hele fijne tas.

Maar door wat uitbreidingen zoals extra lenzen en een batterijgrip onder aan mijn D80 kom ik nu toch echt wat ruimte te kort.

Het past allemaal net maar daarmee is ook alles gezegd.

Ik heb voor de nieuwe tas een Budget van ongeveer 125/130 euro.

Ik zat al te denken aan de lowepro computrekker AW, maar krijg ik de tas dan wel gewoon dicht als ik mijn batterijgrip eronder laat hangen? Ik wil deze niet de hele tijd eraf moeten schroeven.

Ik hoor het graag en eventueel welke tassen de D80 gebruikers hier hebben.
Hoi,

Ik heb de Tamrac expedition 7 in gebruik en heb daar mijn D200 met MB200 gewoon in zitten. Dus niks er vanaf halen gewoon laten zitten. De camera zit op z'n zijkant, grip links van de camera naar boven met de lens naar beneden. Werkt perfect. Daarnaast zitten er twee flitsers in, de body van de F80, de 70-200mm, de 105 mm, de 50mm en de 18-200.

Dus ruimte zat.

Even een update!! Mijn 18-200mm is eruit gehaald en daarvoor in de plaats is mijn nieuwe aanwinst de D3 gekomen.

Gr. Hans
Laatst gewijzigd door hans1956 op do apr 03 2008 2:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Duuuv
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Duuuv » do apr 03 2008 2:19 pm

Wat verwacht je van een tas?

Persoonlijk gebruik ik mijn tassen bijvoorbeeld alleen om thuis de boel min of meer geordend op te slaan en om als ik meer dan een lens meeneem een en ander op te bergen.

Meestal ga ik dus op pad met de body, een vooraf gekozen lens en eventueel de flitser erop. Als tassen heb ik een grote ooit gekocht om twee schietklare bodies en een zooi lensen mee te nemen. Deze tas komt amper buiten.
Daarnaast heb ik een kleine tas, met ruimte voor een schietklare body en ruimte voor twee extra lenzen en een flitser. Deze tas volstaat bijna altijd als ik ergens serieus foto's ga maken.

Hoe groter de tas wordt hoe meer je compromissen moet gaan sluiten. Gewicht, draagcomfort, bereikbaarheid van je spullen etc. Bij grote tassen berg je soms spullen op onder andere spullen. Leuk om dingen mee te nemen die je zelden nodig hebt (lader bijvoorbeeld) Als je daar echter in de hectiek van een mooi moment een lens vandaan wil graaien is het minder.

Wernertjuh

Bericht door Wernertjuh » di apr 08 2008 4:44 pm

Beste Natuurfotograaf,

Als ik zo vrij mag zijn aan te sluiten bij dit draadje, heb ik de volgende vraag.

Ik ben (denk ik) van plan een D80 / 18-70 / 70-300 aan te schaffen en daarbij wil ik ook een (rug)tas.
Ik wil graag een tas welke twee compartimenten heeft, ééntje voor de camera en lenzen (als het kan ook graag de D80 met gemonteerde 70-300) en ééntje voor de overige spulletjes voor die dag (eten/drinken/regenjas etc).
Mijn budget voor een dergelijke tas wil ik graag onder de €100,- houden.

Hebben jullie aanraders?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet,
Werner

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » di apr 08 2008 6:15 pm

Ik heb een slingshot 200, die is voor mij op het moment meer dan ruim zat. ( d80 met 28-200/50 mm 1.8/ 100 mm macro en een sb 600)
Say what you like
Do what you feel

Bea
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Bea » vr mei 30 2008 9:26 pm

@ Natuurfotograaf;
Ik zit er over te denken om de adventurer 7 aan te schaffen maar kan jij me vertellen wat er zo allemaal in het bovenvak past want daar kan ik dus geen voorbeeldfoto's van vinden. En past er een D40 met 18-200 lens erop in het ondervak ?

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”