Is dit een goede monopod

Discussies over statieven
Plaats reactie
voetbalsuuske

Is dit een goede monopod

Bericht door voetbalsuuske » do mar 27 2008 8:13 pm

http://cgi.ebay.nl/Eenbeenstatief-monop ... dZViewItem

Ik heb al een tripod. De Activ EA850. Bij de fotograaf vorig jaar gehaald voro de videocamera maar hij is ook te gebruiken met mijn Nikon D80. Ik heb iig het stukje dat op de kop moet van de tripod onder mijn camera laten schroeven zodat ik dat niet elke keer zelf hoef te doen.

Eventueel graag ander advies met een link.
Ik wil niet al te veel geld uitgeven.
Ik ga hem gebruiken bij sportfotografie (haha ja ik ben diegene van de voetbalscheidsrechter, maar maak soms ook foto's van voetballers, of mijn moeder van mij als ik aan het voetballen ben).

Hij mag niet al te zwaar zijn i.v.m. mijn spieraandoening.

alvast bedankt voor de hulp.

dragon2

Bericht door dragon2 » do mar 27 2008 8:56 pm

Goedkoop is duurkoop vwb statieven enzo.... Ik zou een kleine manfrotto monopod kopen, diverse modellen te koop vanaf 40 euro.

voetbalsuuske

Bericht door voetbalsuuske » vr mar 28 2008 9:53 am

dragon2 schreef:Goedkoop is duurkoop vwb statieven enzo.... Ik zou een kleine manfrotto monopod kopen, diverse modellen te koop vanaf 40 euro.
Moet ik er dan ook nog wat bijkopen om mijn fototoestel erop te krijgen?
Ik heb zelf een kop op de tripod zitten en datgene wat in de kop moet (weet echt niet hoe dat heet) zit onderaan mijn camera.

dragon2

Bericht door dragon2 » vr mar 28 2008 9:58 am

Je hoeft niet perse een kop op een monopod te hebben, gezien je de monopod zelf al kan bewegen als je camera er direct op vast zit. Als je dat wel wil zul je inderdaad een los balhoofd met snelkoppeling erop moeten aanschaffen, let dan op de zwaarte van de lens/camera combi die erop moet, een goedkoop balhoofd/te licht balhoofd is weer.... duurkoop.... een na afstelling weer wegglijdend balhoofd is waardeloos (had ik met m'n D80+sigma150mm macrolens, weg met dat balhoofd). Ikzelf schiet zonder kop op m'n monopod, voor de enkele keer dat ik een monopod gebruik voldoet dat prima.

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”