Converters
Converters
Heeft iemand ervaring met een 2x Converter op een Nikon 300 f/2.8 AF-I ED?
Om de brandpuntafstand te vergroten (en omdat ik geen geld heb) voor een vaste 600mm lens wil ik graag een converter (2.0 x) gaan gebruiken.
Kan dan natuurlijk kiezen uit:
Nikon, Tamron, Sigma, Kenko.......
Heeft iemand goede/slechte ervaring met het gebruik hiervan op bovengenoemd objectief??
Om de brandpuntafstand te vergroten (en omdat ik geen geld heb) voor een vaste 600mm lens wil ik graag een converter (2.0 x) gaan gebruiken.
Kan dan natuurlijk kiezen uit:
Nikon, Tamron, Sigma, Kenko.......
Heeft iemand goede/slechte ervaring met het gebruik hiervan op bovengenoemd objectief??
Hallo Chris ,
Ik denk dat je het best de Nikon TC-20 II kan nemen voor het beste resultaat, ik gebruik deze zelf op een 300 2.8 AFS, waarvan jouw lens de voorloper is.
Ik ben hier zeer tevreden over.
Zie ook www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?t=8428
Groeten Jan.
Ik denk dat je het best de Nikon TC-20 II kan nemen voor het beste resultaat, ik gebruik deze zelf op een 300 2.8 AFS, waarvan jouw lens de voorloper is.
Ik ben hier zeer tevreden over.
Zie ook www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?t=8428
Groeten Jan.
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nee he, jij ook al zo'n racefreak net als ik???riesroni schreef:Hoi
Ja de pro300 uitvoering (in het zwart) en bevalt tot nu toe goed, deze kunnen we goed gebruiken bij de DTM races in zandvoort dit jaar![]()
Groet,
Richard

Als er Porsches zijn, ben ik er meestal ook....

Even on-topic, onderstaande foto heb ik uit de hand met de D1x met 80-200 2.8 ED AF + deze kenko converter, dus op 400mm geschoten...

Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
- Ed Post
- Clublid
Bij de Kenko en Tamron converter (is dezelfde) blijft alles zoals lichtmeting en AF gewoon werken.
Nikon converters zijn maar voor bepaalde types Nikkors geschikt.
Nikon converters zijn maar voor bepaalde types Nikkors geschikt.
- Ed Post
- Clublid
Mooi, veel fotoplezier!!riesroni schreef:Hoi
Vandaag mijn 70-200 2.8 getest en inderdaad alles blijft werken.
Groet,
Richard
Welke converter heb je gekocht?
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Vlaai,natuurfotograaf schreef:mag ik vragen hoe het zit met de kenko converter voor bijvoorbeeld de "mindere lichtsterke nikon lenzen" zoals de 55-200 4-5.6? is dit nog te doen?
Dit zou ik graag horen.
Neen, bedenk dat een goede converter soms meer kost dan een 55-200 zoomlens.
In het algemeen werkt de AF van een Nikon kamera indien de effectieve lichtsterkte minimaal f 5.6 is, bij een 55-200 zit je dus snel zonder AF.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)