Volgend jaar naar de USA
Volgend jaar naar de USA
Misschien totaal onverstandig om te vragen, maar doe het toch:
Volgend jaar ga ik naar Amerika. Mijn hoop is dat de dollarkoers gelijk danwel gunstiger blijft of wordt. Ik ga ervan uit dat je tegen die tijd een D3 kan kopen voor zo'n 2500 euro of minder. Als ik met dit toestel terugkom in Nederland (en verzend de verpakking en lader+instrcutieboekje per post), wat is het ergste dat me kan overkomen in Nederland qua boetes, naheffingen enz enz op een bedrag van 2500 euro. Wat zouden de kosten zijn als je het gewoon aangeeft?
Ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen!
alvast bedankt.
PS: als het als het de moeite is, koop ik er meteen een aantal mooie lenzen bij, alles in de handbagage?
Volgend jaar ga ik naar Amerika. Mijn hoop is dat de dollarkoers gelijk danwel gunstiger blijft of wordt. Ik ga ervan uit dat je tegen die tijd een D3 kan kopen voor zo'n 2500 euro of minder. Als ik met dit toestel terugkom in Nederland (en verzend de verpakking en lader+instrcutieboekje per post), wat is het ergste dat me kan overkomen in Nederland qua boetes, naheffingen enz enz op een bedrag van 2500 euro. Wat zouden de kosten zijn als je het gewoon aangeeft?
Ik hoop dat iemand hier iets over kan zeggen!
alvast bedankt.
PS: als het als het de moeite is, koop ik er meteen een aantal mooie lenzen bij, alles in de handbagage?
Dank u,
Ik heb hier gekeken en vind tarieven tot 175 euro en tot 350 euro. Voor hogere bedragen en boetes staat maar weinig vermeld... vandaar mijn vragen
Ik hoop dat er morgen een aantal reacties op gaan komen!
Als het allemaall lukt komt er trouwens een 17-55 @ 2.8 vrij (wordt een 24-70 voor aangeschaft), helaas duurt t nog een tijdje voor deze vakantie
Ik heb hier gekeken en vind tarieven tot 175 euro en tot 350 euro. Voor hogere bedragen en boetes staat maar weinig vermeld... vandaar mijn vragen

Als het allemaall lukt komt er trouwens een 17-55 @ 2.8 vrij (wordt een 24-70 voor aangeschaft), helaas duurt t nog een tijdje voor deze vakantie

-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Volgens de belastingdienst is een digitale camera vrij van invoerrechten.Roelof schreef:Douanerecht is 6%, BTW is 19%, dus er komt 25% bij op.
leuker kunnen we het niet maken
zie pag 573
Pas heeft iemand € 645 moeten betalen aan naheffing voor een D3 van € 3550. Dat zal voornamelijk BTW zijn geweest. Of er ook een boete verschuldigd was weet ik niet.Light schreef:.....wat is het ergste dat me kan overkomen in Nederland qua boetes, naheffingen enz enz op een bedrag van 2500 euro. Wat zouden de kosten zijn als je het gewoon aangeeft?...
Net toch even gebeld met de douane, het gaat om 19% invoerrechten (danwel BTW). As je wordt "gepakt", dan gaat het om een overtreding en komt er nogmaals hetzelfde bedrag bij, dus nogmaals deze 19%.
Zou het risico nog steeds waard kunnen zijn, alhoewel aanschaf via Belgie nu ook aantrekkelijker wordt (en wachten tot volgend jaar ook wel veel gevraagd is haha).
Zou het risico nog steeds waard kunnen zijn, alhoewel aanschaf via Belgie nu ook aantrekkelijker wordt (en wachten tot volgend jaar ook wel veel gevraagd is haha).
Een (klein?) voordeel, dat wanneer je BTW hebt betaald bij een eerste invoer, is dat je geen gezeur meer hebt met de douane bij volgende tripjes via Schiphol (althans, je kunt laten zien dat ie netjes is ingevoerd).Net toch even gebeld met de douane, het gaat om 19% invoerrechten (danwel BTW).
Ik had laatst een TC14E extender meegenomen uit de USA en aangegeven bij de Douane (stonden met ze zessen de mensen op te wachten...). Inderdaad 19% + douane/invoerrecht 7%; Serienummer van de extender wordt dan netjes in hun systeem geregistreerd.
Roel
Wellicht een reden te meer om zo min mogelijk gebruik te maken van Schiphol. Er zijn immers ook andere plekken waar vliegtuigen opstijgen en landen. Vaak dichterbij en ook aanmerkelijk goedkoper. Of is het aantal douaneambtenaren op alternatieve luchthavens ook toegenomen?Marten schreef:Naarmate de dollar verder daalt, komen er méér douaneambtenaren op Schiphol...
Gewoon via internet vragen aan een koper van een Nederlands toestel of je een goede kleuren kopie van zijn/haar kassabon mag hebben voor een bos bloemen of appeltaart.
Verpakking, handleiding en kabels inderdaad even naar je huisadres opsturen. (oplader natuurlijk gewoon meenemen want die heb je natuurlijk altijd nodig).
Verpakking, handleiding en kabels inderdaad even naar je huisadres opsturen. (oplader natuurlijk gewoon meenemen want die heb je natuurlijk altijd nodig).
Of je vliegt gewoon via Belgie of Duitsland, en stap je daar vervolgens in de auto..
Aangezien je op door reis bent hoef je daar dan de aangifte niet te doen toch????
En de kans dat je met de auto aan de grens staande wordt gehouden is vele malen kleiner als de douane op Schiphol... of heb ik het mis???
Aangezien je op door reis bent hoef je daar dan de aangifte niet te doen toch????
En de kans dat je met de auto aan de grens staande wordt gehouden is vele malen kleiner als de douane op Schiphol... of heb ik het mis???
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste Edje, ja je hebt het mis.
zoals je weet leven we in de EU, de Europese Unie.
Dat betekent dat het geen verschil maakt of je in België aankomt, Duitsland of welk land van de EU dan ook.
Overal gelden dezelfde regels. Overal geldt dat als je uit de VS komt, je even gevraagd kan worden om invoerrechten en BTW af te dragen.
Maar vlieg gerust over Brussel, of over Berlijn, het zijn héél interessante steden.
zoals je weet leven we in de EU, de Europese Unie.
Dat betekent dat het geen verschil maakt of je in België aankomt, Duitsland of welk land van de EU dan ook.
Overal gelden dezelfde regels. Overal geldt dat als je uit de VS komt, je even gevraagd kan worden om invoerrechten en BTW af te dragen.
Maar vlieg gerust over Brussel, of over Berlijn, het zijn héél interessante steden.