Radio Popper

Discussies over flitsers
Plaats reactie
Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Radio Popper

Bericht door Skippy » di apr 08 2008 10:58 am

Voor de flitsende typen onder ons; een nieuw systeem om flitsers remote aan te sturen met behoud van i-ttl en mogelijkheid tot hoge sluitertijden.

http://www.radiopopper.com/index.php

http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&id=1093

http://www.tmclssns.net/2007/12/18/radiopopper/

Rogier

Bericht door Rogier » wo apr 09 2008 12:29 pm

Mooi systeem idd. Ik kreeg vorige week een mail dat ik mocht pre-orderen voor de eerste batch, helaas accepteren ze op dit moment alleen pre-orders uit de verenigde staten :( Dat worden dus Pocket Wizards nu in eerste instantie.

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » wo apr 09 2008 9:51 pm

Vindt zelf de Pocket Wizards te duur. Deze radiopoppers zouden een mooie aanvulling zijn op de e-bay triggers die ik nu bezit!
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

Rogier

Bericht door Rogier » do apr 10 2008 10:07 am

De eBay triggers zijn leuk, maar te onbetrouwbaar. Daarnaast zijn de Radiopoppers ook niet echt goedkoop. $180 voor de zender en hetzelfde voor de ontvanger. voor het mooie moet je daar ook nog een SU-800 bij hebben. Voor de helft koop je een setje Pocket Wizards op eBay.

De Radiopopper junior zou daarentegen wel interessant kunnen zijn, aangezien deze voor ongeveer $25 een betrouwbare versie van de eBay triggers zou moeten zijn. Deze is echter nog niet eens in productie, en ik weet nog niet of ik daar op wil wachten.

Mark Meisner

Bericht door Mark Meisner » do apr 10 2008 12:26 pm

Elinchrom Skyports zijn helemaal de bom. Een stuk goedkoper dan de Pocketwizards en een stuk betrouwbaarder dan die E-bay shit :)

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » do apr 10 2008 12:42 pm

Rogier schreef:De eBay triggers zijn leuk, maar te onbetrouwbaar. Daarnaast zijn de Radiopoppers ook niet echt goedkoop. $180 voor de zender en hetzelfde voor de ontvanger. voor het mooie moet je daar ook nog een SU-800 bij hebben. Voor de helft koop je een setje Pocket Wizards op eBay.

De Radiopopper junior zou daarentegen wel interessant kunnen zijn, aangezien deze voor ongeveer $25 een betrouwbare versie van de eBay triggers zou moeten zijn. Deze is echter nog niet eens in productie, en ik weet nog niet of ik daar op wil wachten.
Hoi Rogier,

Kosten die pocketWizards niet iets van € 185,00 per stuk en moet je er dan ook nog niet een duur kabeltje erbij kopen? $180,00 is omgerekend een kleine € 110,00. Voordeel is ook dat je nu TTL kunt flitsen op afstand. (toch). Heb je de SU800 nou nodig om de "slave"popper aan te sturen??
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”