foutmelding bij Capture 4.4.2

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Gilbert1976

foutmelding bij Capture 4.4.2

Bericht door Gilbert1976 » vr apr 18 2008 11:54 pm

hey hallo, hopelijk kan een van jullie me helpen. Ik heb onlangs een clean windows install gedaan, en dus zo ook van mn Capture 4.4. Ik heb hiermee nooit problemen gehad, maar na deze her install krijg ik steeds foutmeldingen. Al een paar keer opnieuw geinstalleerd, het blijft t zelfde.
Als ik een NEF wil openen vanuit DVD of C-drive zeg maar krijg ik de melding "kan C:\C:\ ......(etc) niet openen". Vreemd genoeg zijn de bestanden wel gewoon met CS2 te openen. Wat vreemd is dat hij DVD en/of C-drive resp. d:\d:\ en C:\C:\ geeft en ik denk dat hij t daarom niet kan openen. Iemand een idee? De bestanden zijn niet beschadigd ofzo.
Wie o wie....
Alvast jullie dank!
groeten,
Gilbert

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » za apr 19 2008 12:29 am

Standaard actie met zoiets is, de-installeren en opnieuw installeren.
Je hebt wel eerst een volledige versie ge-installeerd en daarna de laatste update er overheen gegooid?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » za apr 19 2008 10:59 am

hallo Roelof, ja inderdaad heb ik deze volledig verwijderd en NC 4.4 opnieuw geinstalleerd. Ik heb ook een keer update 4.4.2 gedaan wat de zelde problemen blijft geven. Ik heb t idee dat hij in de knoei raakt als hij t bestand wilt opzoeken, zoals eerder vermeld geeft hij 2x de C of D drive aan dat hij daar geen bestand kan vinden. Ik snap er niks van.

Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » za apr 19 2008 8:33 pm

Oja, een kleine update; ik ben erachter gekomen dat dit probleem alleen optreed wanneer ik een NEF vanuit "de computer" via de mappen wil openen. Als ik binnen NC het bestand opzoek opend hij m wel?! Ik zie in "deze computer" ook geen vreemde instellingen bij de opties...

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » za apr 19 2008 8:48 pm

Gilbert,

Kijk een de file-associaties na.
In XP: Configuratie Mapopties Bestandstypes.

Probeer in "verkenner" ook eens "open with" na een rechter muisklik.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » za apr 19 2008 10:59 pm

hey hallo,
Dank je Gijs, ik lijk met jouw antwoord geholpen!
Ik blijk het NEf bestand type te hebben aangepast, maar kon het weer terug zetten naar Nikon Electric Image format.
Nou, ben me zeker niet bewust dat ik hierin iets had gewijzigd, maar t werkt weer!
Thanks!

Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » za jun 07 2008 9:12 pm

hey hallo allemaal, ik haal weer even een oud tpoic van me oud de kast...dit probleem doet zich namelijk weer voor sinds ik NX2 geinstalleerd heb. Maar de bovengemelde oplossing "file-associates" blijkt niet te werken nu. Iemand idee? ik krijg bij een aantal (niet allemaal!!!) de melding;"kan C:\C:\ ......(etc) niet openen".
Anyone?

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”