Avond en nachtfotografie

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Light

Avond en nachtfotografie

Bericht door Light » za apr 19 2008 8:34 pm

Omdat ik er veel mensen over hoorde en het enorm mooie resultaten kon opleveren, ben ik een tijd geleden erop uitgetrokken om wat te experimenteren. Dit is wat eruit kwam:

1 Ergens onder Wolvega

Afbeelding

2 Lemmer

Afbeelding

3 Geen idee waar, kwam het ding onderweg tegen, schijnt een dure eettent te zijn. Foto vanaf het dak van de auto, motor draaide nog lol

Afbeelding

4 Leeuwarden @ night

Afbeelding

5 Leeuwarden @ night

Afbeelding

Graag adviezen, kritiek toegestaan.

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » za apr 19 2008 8:39 pm

Vind 3 het sprekends al had het van mij óf nog wat donkerder of tijdens het blauwe uur gemogen. Bij de eerste 2 denk ik eerder aan de tijd rondom zonsopkomst dan aan nacht of avond opname, zit 'm denk ik in de zachte kleurtjes in de lucht. De 4de moet je even rechtzetten :wink:
Say what you like
Do what you feel

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » za apr 19 2008 8:40 pm

Nummer 3 vind ik een erg leuke foto alleen erg jammer dat je auto erop staat, de weerspiegeling schuin naar links is erg onnatuurlijk zo.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Light

Bericht door Light » za apr 19 2008 8:50 pm

Mijn vriendin en ik liggen nu dubbel van het lachen, ik schrijf dat het vanaf het dak van een auto is genomen en heb er altijd water in gezien... zij ook ! LOL

bedankt, werpt een hele andere blik op deze foto ineens.

Frederix

Re: Avond en nachtfotografie

Bericht door Frederix » za apr 19 2008 9:17 pm

Light schreef: 3 Geen idee waar, kwam het ding onderweg tegen, schijnt een dure eettent te zijn. Foto vanaf het dak van de auto, motor draaide nog lol

Afbeelding
Ik vind foto 3 erg gaaf, alleen de uitwerking had wat pittiger mogen zijn (zie bv hieronder) Het is een oude watertoren bij Dedemsvaart langs de A28. Is een aantal jaren geleden tot een luxe hotel en restaurant verbouwd.

Het restaurant (het schuine stuk boven in) draait langszaam rond, je bespreekt een tafeltje om een bepaalde tijd. Als je dan komt, staat je tafeltje precies voor de ingang van het restaurant. Als het desert wordt opgedient ben je net tot de desertbar doorgedraait.

Afbeelding

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » za apr 19 2008 9:20 pm

Foto 3 is Lichtmis. Ik kan er ook niks aan doen, maar zo heet dat daar nu eenmaal, het groepje huizen en de watertoren aan de A28 bij Rouveen. De oude watertoren is nu een hotel-restaurant van de voortvarende Slagharense ondernemer Hennie 'Kernwasser Wunderland' van der Most.
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » za apr 19 2008 9:22 pm

Light schreef:Mijn vriendin en ik liggen nu dubbel van het lachen, ik schrijf dat het vanaf het dak van een auto is genomen en heb er altijd water in gezien... zij ook ! LOL

bedankt, werpt een hele andere blik op deze foto ineens.

Daken van auto's doen het vaak erg goed hoor als water. Als je het niet weet zie je vaak het verschil echt niet..

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » za apr 19 2008 11:37 pm

Foto 3 is toch 'De Koperen Hoogte'? Heb ik ooit een weekend doorgebracht nadat het net geopend was. Leuk verhaal, is oude watertoren en net die avond dat wij er waren, was er geen waterdruk! Ja, echt waar! We hadden luxe kamers met stoomcabines en een enorme jacuzzi, maar geen warm water. Althans, geen druk op het warm water. Alles wat mis kon gaan, ging ook die avond en de volgende ochtend mis. Maar:: door directie goed opgelost.

Om terug te gaan naar de foto's: vind dus foto 3 erg leuk, 4 rechtzetten en ik denk tijdens het blauwe uur nog even teruggaan.

Groet,
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Veganpix

Bericht door Veganpix » zo apr 20 2008 12:19 pm

Voor mij nr. 3, inderdaad de Koperen Hoogte, aan de Lichtmisweg in Zwolle
Daarna 4 en 5.
1 en 2 spreken mij mij minder aan.

Nu ik hier op het forum veel sfeervolle avond/nachtfoto's tegenkom, denk ik dat ik dat ook maar eens moet gaan proberen. In mijn analoge tijd wel veel gedaan.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”