Hej mensen! ik heb vandaag een mooie 2ehands D200 inclusief grip ontvangen. (nieuwstaat) Ik ben zo blij! hebben jullie nog tips voor de instellingen/gebruik.
mvg kevin(ex D50 Owner)
Ik heb er een! Tips?
Op dit forum staan natuurlijk erg veel tips. Daarnaast staat op Nikonians een spreadsheet met verschillende "standaard" instellingen. En je kan natuurlijk overwegen om de D200 Guide van Thom Hogan te kopen. Ik weet niet of hier mensen zijn die die hebben en er wat over kunnen zeggen...
Eric
D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100
Hoi Helifreack,
Van harte fefeliciteerd met je D200. Ik heb de mijne sinds afgelopen december, en heb geen moment spijt. De setup guide waar chip54 het over heeft heb ik ook gebruikt. Dan ken je aan elk van de vier geheugenbanken een bepaalde set voorkeursinstellingen toe. Dan kun je dus een instelling voor landschap en natuur maken, eentje voor portretten, sport, etc. Als je in raw schiet dan maken de beeldinstellingen niet zoveel uit, want dat kun je nog nabewerken. Het is meer de keuze van hoeveelheid scherpstelvelden en of het dynamisch is of niet wat dan meer speelt en afhankelijk is van wat je fotografeert.
Veel plezier!!
Wienand
Van harte fefeliciteerd met je D200. Ik heb de mijne sinds afgelopen december, en heb geen moment spijt. De setup guide waar chip54 het over heeft heb ik ook gebruikt. Dan ken je aan elk van de vier geheugenbanken een bepaalde set voorkeursinstellingen toe. Dan kun je dus een instelling voor landschap en natuur maken, eentje voor portretten, sport, etc. Als je in raw schiet dan maken de beeldinstellingen niet zoveel uit, want dat kun je nog nabewerken. Het is meer de keuze van hoeveelheid scherpstelvelden en of het dynamisch is of niet wat dan meer speelt en afhankelijk is van wat je fotografeert.
Veel plezier!!
Wienand
Mijn tip:
Gewoon veel opnamen gaan maken en pas thuis op een goede monitor de resultaten bekijken.
Gebruik het histogram om de belichting te beoordelen na de opname.
Zet eventueel de witbalans op -2
Verwacht niet direkt TOP-opnamen te maken.
Neem de tijd voor analiseren waar het eventueel fout is gegaan.
Heb inmiddels al diverse Nikons gehad en vind deze tot nu toe de beste.
Gewoon veel opnamen gaan maken en pas thuis op een goede monitor de resultaten bekijken.
Gebruik het histogram om de belichting te beoordelen na de opname.
Zet eventueel de witbalans op -2
Verwacht niet direkt TOP-opnamen te maken.
Neem de tijd voor analiseren waar het eventueel fout is gegaan.
Heb inmiddels al diverse Nikons gehad en vind deze tot nu toe de beste.