Venniper Koninginnerit 2008

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Venniper Koninginnerit 2008

Bericht door a90 » di apr 29 2008 12:29 am

Hier in de polder hebben we een jaarlijks terugkomend evenement waar het hele dorp voor uitloopt (nou ja...). Het is de Venniper Koninginnerit. Deze rit is, anders dan zijn naam doet vermoedden, afgelopen zondag reeds verreden.

Vele tientallen prachtig gepoetste equipes kwamen aan de start waarbij de dames en heren veelal in klassieke outfits waren gestoken om het geheel nog wat extra cachet te geven.

Ik heb door middel van (heel) veel foto's te maken elke bolide proberen te 'vangen', iets wat niet altijd lukte door de soms grillige uitkomsten die het routeboek de verschillende deelnemers deed uitkomen bij uiteenlopende aanrij routes voor de finish :).

Desalnietemin heb ik met de fotografie een prettige dag beleeft en heb genoten van al het schoons dat voorbij kwam. Ik heb een selectie gemaakt van de meest in het oog springende voertuigen en ze soms in stemmig zwart-wit opgeslagen. De foto's zijn aanklikbaar voor een vergroting. Soms zijn het crops, bewerking is er niet tot nauwelijks geweest.

Foto's zijn gemaakt met de D3 en de 200vr F/2.0. Opname gegevens zijn bij de foto's toegevoegd. Veel kijkplezier :)

1. F6.3, 1/400e ISO 640, Polarizor

Afbeelding

2. F2.2, 1/3200e ISO 200

Afbeelding

3. F4.0, 1/400e ISO 400, Polarizor

Afbeelding

4. F2.2, 1/3200e ISO 200

Afbeelding

5. F6.3, 1/400e ISO 640, Polarizor

Afbeelding

6.F2.2, 1/2500e ISO 200

Afbeelding

7. F4.0, 1/400e ISO 200, Polarizor

Afbeelding
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

GdP

Bericht door GdP » di apr 29 2008 12:36 am

Prachtige scherpe foto's Michael.

Foto 6 vind ik de mooiste.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di apr 29 2008 1:09 am

Wat een kwaliteit zeg. Die 200mm f2 is natuurlijk ook een beest van een lens. Laat mooi zien wat deze op de D3 kan doen. Prachtig!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di apr 29 2008 1:23 am

Prachtig Michael!
Wat me opvalt is het verschil in sluitertijden tussen de verschillende foto's. Ik neem aan dat je op diafragmavoorkeuze hebt gewerkt?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » di apr 29 2008 1:23 am

Mooie Platen Ale.
strak en fraai.

Arend

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » di apr 29 2008 4:11 am

Dank allemaal voor de vriendelijke woorden :)
Riemke schreef:Prachtig Michael!
Wat me opvalt is het verschil in sluitertijden tussen de verschillende foto's. Ik neem aan dat je op diafragmavoorkeuze hebt gewerkt?
Voor de foto's met de lagere diafragma instellingen (F/2.2) wel. Die van de rijdende auto's had ik hem op manual staan. Het was best wel opvallend, ik had op klaarlichte dag de camera op ISO 400 tot 640 staan. Dit kwam door een relatief hoge snelheid (1/400e bij een diafragma die liep van F/4.0 tm. F/6.3 en de toepassing van het polarisatie filter.

1/400e kwam het fraaiste over, het object zo goed als stilstaand en scherp maar toch een subtiele 'beweging' in de wielen die draaien. Daarop heb ik telkens het diafragma en de ISO aangepast.

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » di apr 29 2008 6:39 am

Heel erg mooi, vooral de kleuerenfoto's.
Gek genoeg vind ik Nr 4 & 6 het mooist ondanks zwart/wit :?

Groeten, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » di apr 29 2008 6:41 am

Fraaie serie Michael, hier zie je duidelijk de hoge kwaliteit van zowel de D3 als de 200/f2 en de fotograaf.

Mooie rustige nabewerking ook.

Nummer 6 de Bentley is mijn favoriet.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di apr 29 2008 7:44 am

Schitterende serie Michael!
Nrs. 1 en 6 zijn mijn favorieten.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » di apr 29 2008 8:02 am

Arend-ho schreef:Mooie Platen Ale.
strak en fraai.

Arend
:shock: :shock: Euh, mocht ik willen dat ik zo kan fotograferen. Nee, baas boven baas. Michael steekt met kop en schouders boven mij uit en zie hier maar weer het resultaat. Grote klasse en complimenten Michael.
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » di apr 29 2008 8:07 am

Mooie platen !! Foto 4 vind ik de mooiste..De rest ook maar die springt er voor mij uit. Super strak.
NAS Buikpijn

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » di apr 29 2008 8:20 am

ALE schreef:
Arend-ho schreef:Mooie Platen Ale.
strak en fraai.

Arend
:shock: :shock: Euh, mocht ik willen dat ik zo kan fotograferen. Nee, baas boven baas. Michael steekt met kop en schouders boven mij uit en zie hier maar weer het resultaat. Grote klasse en complimenten Michael.
Cheers,

ALE
ja weet je het was al laat. :oops: :oops: :oops:
mijn excuus aan A90 ;-)
nogmaals strak en fraai...

Arend

wouterboon

Bericht door wouterboon » di apr 29 2008 8:45 am

Zeer mooie foto's, superscherp! Mag ik toch wat opmerkingen plaatsen? Okee, bij deze dan ;-):

2) Scherpte ligt volgens mij net verkeerd (op dashboard en stukje stuur, niet op midden stuur). tenzij dit de bedoeling was, dan heb ik niets gezegd.
3) Jammer dat een deel van de antenne erboven wegvalt, die zou ikzelf er helemaal op willen hebben.

Rest zeer prima, al zou ikzelf in kleur hebben geschoten/geplaatst (al vind ik het bij foto 6 wel okee). En waarom zoveel gespeeld met ISO waardes, eigenlijk?

Top verder, ik ga het morgen eens proberen op Koninginnedag zelf, hopen dat ik ook van die scherpe platen kan kieken...

Gr.,

Wouter

Dennis71

Bericht door Dennis71 » di apr 29 2008 9:03 am

Wow, wat een serie zeg. Prachtig scherp!
Mijn favoriet is natuurlijk de T1. Da's geen goedkoop busje ook!

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » di apr 29 2008 9:16 am

wouterboon schreef:Zeer mooie foto's, superscherp! Mag ik toch wat opmerkingen plaatsen? Okee, bij deze dan ;-):

2) Scherpte ligt volgens mij net verkeerd (op dashboard en stukje stuur, niet op midden stuur). tenzij dit de bedoeling was, dan heb ik niets gezegd.
3) Jammer dat een deel van de antenne erboven wegvalt, die zou ikzelf er helemaal op willen hebben.

Rest zeer prima, al zou ikzelf in kleur hebben geschoten/geplaatst (al vind ik het bij foto 6 wel okee). En waarom zoveel gespeeld met ISO waardes, eigenlijk?

Top verder, ik ga het morgen eens proberen op Koninginnedag zelf, hopen dat ik ook van die scherpe platen kan kieken...

Gr.,

Wouter
Wouter,

De scherpte bij het stuur ligt precies goed. Ik wilde het merk van het stuur "Moto Lita" scherp hebben.

Dat van die spriet daar baalde ikzelf ook van maar had geen kans om de foto opnieuw te maken. Ze kwamen voorbij met 80 ofzo. Voor de rest klopte het plaatje dus ik heb het maar zo gedaan.

En voor wat betreft de ISO, ik heb daar niet zozeer mee gespeeld maar met een vaste sluitertijd en diafragma is dat de derde variabele waarmee de belichting kan worden geregeld. Dat ik de ISO moest veranderen kwam door het wel en niet verschijnen van het zonnetje door de wolken :)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”