Foto 1 : Utrecht, Wittevrouwenstraat

Foto 1 : Utrecht, Blauwkapelsestraat
Hoi Mieke,noortje53 schreef:Ale,
Ik verwonder me steeds weer over dat ding.
Dit is het 1e app. waar ik mijn vakantiefoto´s mee maakte.
Leuk om te zien dat dat ding met een beetje werk ook SCHERPE foto´s kan maken.![]()
Maar ja, op 10 jarige leeftijd denk je niet aan stilstaan hè![]()
We hadden ook nog wel zo´n ding waar je vanaf boven moest kijken, met zo´n klein wit/creme bakelieten knopje.
Leuke jeugdherinnering dus.
Waar haal je die fotorolletjes die je gebruik voor de clack?
Gr.
Mieke
Tuurlijk van jou Frederix. Typfoutje.Frederix schreef:Hoi Mieke,noortje53 schreef:Ale,
Ik verwonder me steeds weer over dat ding.
Dit is het 1e app. waar ik mijn vakantiefoto´s mee maakte.
Leuk om te zien dat dat ding met een beetje werk ook SCHERPE foto´s kan maken.![]()
Maar ja, op 10 jarige leeftijd denk je niet aan stilstaan hè![]()
We hadden ook nog wel zo´n ding waar je vanaf boven moest kijken, met zo´n klein wit/creme bakelieten knopje.
Leuke jeugdherinnering dus.
Waar haal je die fotorolletjes die je gebruik voor de clack?
Gr.
Mieke
Van wie wil je nu een reactie, van ALE of van mij (=Frederix)?
Ik haal mijn rolletjes bij de "betere" fotozaak. Bv Foto Patent in Utrecht heeft verschillende soorten gewoon op voorraad. Foto Cinehouse in Amersfoort heeft door de bank genomen ook wel enkele rolletjes op voorraad, maar die is wel veel duurder. Zij hebben ook voor het ontwikkelen van rolfilm een één uurs service.
Onlangs heb ik van een fotograaf 38 rolletjes (ca 2 jaar over tijd) overgenomen. daar zijn deze foto's mee gemaakt.
Dat klopt. Anderzijds bij onbewust niet doordraaien ben je 2 opnamen kwijt.Michael schreef:Je kan er leuke effecten mee uithalen zonder door te draaien ..noortje53 schreef: En met de hand doordraaien he?![]()
Gr,
Michael
Frederix schreef:Dat klopt. Anderzijds bij onbewust niet doordraaien ben je 2 opnamen kwijt.Michael schreef:Je kan er leuke effecten mee uithalen zonder door te draaien ..noortje53 schreef: En met de hand doordraaien he?![]()
Gr,
Michael![]()
Bij gebruik van een Clack gaan er 8 foto's op een film (negatieven van 6x9 cm), bij de Click gaan er 12 opnamen op een film (negatieven van 6x6 cm). Er zijn inderdaad camera's die er 16 opnamen op kwijt kunnen. Ik weet het negatiefformaat niet (4x4 cm of 6x4,5 cm?)