heb al meer topics gevonden over dit onderwerp maar deze waren een beetje gedateerd, daarom maar een nieuw topic.

Ik heb nu een Nikon D50 en ben al een tijdje aan het denken om een D80 aan te schaffen. Die prijs zal binnenkorten misschien onder de €500 dalen, vandaar dat het wel erg verleidelijk gaat worden.

Nu is het ook zo dat ik wat wil gaan inversteren voor wat nieuwe lenzen: de tamron 17-50 en nikkor 50mm 1.8. Deze komen als het goed is volgende week binnen. Ik wil eerst gaan kijken naar hoe dit aanslaat op m'n D50 en mocht dit een verademing zijn dan twijfel ik of ik een upgrade ga doen naar een D80 met in het achterhoofd de "naderende" D90 met misschien ingebouwde VR (wil meestal pas tot koop overgaan als de prijs daalt, dus minimaal 1,5jaar na de introductie).
M'n D50 is overigens een prima camera maar de ruis vanaf ISO 800 is iets waar ik me het meest aan erger. Met wat betere lenzen is dit natuurlijk weer te beperken. Ook wil de AF wel eens minder prettig doen; "op en neer gaan".
Het punt is dat in nú nog wat kan terugkrijgen voor m'n D50 en dat dat over een jaar de moeite van het verkopen waarschijnlijk niet meer waard is. Wat is trouwens een redelijke prijs voor een D50 + kitlenzen 18-55 en 55-200?
Lastig verhaal, loop er al een tijdje mee rond, misschien dat jullie m'n gedachten kunnen opfrissen.

Groeten Teun