Trouwerij opdracht
Trouwerij opdracht
Beste Mensen,
Mij is gevraagd om een trouwerij te schieten volgende maand.
Voorheen had ik als 2e fotograaf ook bij een trouwerij geschoten, dus ik hoop dat ik met die ervaring deze keer als 1e fotograaf kan functioneren.
Wil het volgende gebruiken op die dag:
Set 1
Nikon D80+MB-D80
Tamron 17-50mm f/2.8
SB-600
Set 2
Nikon D40
Nikor 105mm VR f/2.8 (Huren)
Optionele dingen om te huren
1. Nikor 17-55mm f/2.8 (me Tamron 17-50mm f/2.8 als backup)
2. Groothoek?
3. Telezoom f/2.8 (heb alleen in mijn bezit een 55-200mm VR)
Heb nog wat vraagjes:
1. is het nuttig om een expodisc te kopen voor witbalans?
2. zonnekap gebruiken voor binnen fotografie?
3. spotmeting gebruiken op het gezicht?
Mischien kom ik later nog met wat vragen. Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven.
Btw, op die dag zoeken ze nog een iemand die video kan maken. Iemand intresse of kennen jullie een persoon?
Alvast bedankt. Kevin
Mij is gevraagd om een trouwerij te schieten volgende maand.
Voorheen had ik als 2e fotograaf ook bij een trouwerij geschoten, dus ik hoop dat ik met die ervaring deze keer als 1e fotograaf kan functioneren.
Wil het volgende gebruiken op die dag:
Set 1
Nikon D80+MB-D80
Tamron 17-50mm f/2.8
SB-600
Set 2
Nikon D40
Nikor 105mm VR f/2.8 (Huren)
Optionele dingen om te huren
1. Nikor 17-55mm f/2.8 (me Tamron 17-50mm f/2.8 als backup)
2. Groothoek?
3. Telezoom f/2.8 (heb alleen in mijn bezit een 55-200mm VR)
Heb nog wat vraagjes:
1. is het nuttig om een expodisc te kopen voor witbalans?
2. zonnekap gebruiken voor binnen fotografie?
3. spotmeting gebruiken op het gezicht?
Mischien kom ik later nog met wat vragen. Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven.
Btw, op die dag zoeken ze nog een iemand die video kan maken. Iemand intresse of kennen jullie een persoon?
Alvast bedankt. Kevin
- Maud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Kevin,
Bij deze een paar eerdere links
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ht=trouwen
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =trouwerij
Gr.
Maud
Bij deze een paar eerdere links

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =trouwerij
Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
- Maud
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Trouwerij opdracht
Waar is de trouwerij? Ik maak namelijk veel films dus misschien kan ik je helpen.Kenji schreef: Btw, op die dag zoeken ze nog een iemand die video kan maken. Iemand intresse of kennen jullie een persoon?
Stuur me anders PB
Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Hoi Kenji
Maak van te voren een draaiboek.
Ga van te voren in gesprek met de bruid en bruidegom en vraag hoe de dag gaat verlopen.
Vraag ook of ze nog verassingen in petto hebben. (aan ieder appart natuurlijk ). Zodat het geen verassing voor jouw is.
Jij moet op de hoogte zijn van alles wat er gebeurt.....
Wie komt waar en hoe laat.
Route die gereden wordt naar stadhuis en/of kerk.
Heb er enkele gemaakt en het is een leuke bezigheid maar je bent ,als je klaar bent, helemaal afgebrandt.
En regiseer.......JIJ moet je foto's maken en als je dan bij het aan schuiven van de ringen de rug ziet van de ambtenaar durf dan ook in te grijpen door even te laten merken dat je de foto moet maken.
Maar al met al.............heel leuk om te doen.
Gr Mike
Maak van te voren een draaiboek.
Ga van te voren in gesprek met de bruid en bruidegom en vraag hoe de dag gaat verlopen.
Vraag ook of ze nog verassingen in petto hebben. (aan ieder appart natuurlijk ). Zodat het geen verassing voor jouw is.
Jij moet op de hoogte zijn van alles wat er gebeurt.....
Wie komt waar en hoe laat.
Route die gereden wordt naar stadhuis en/of kerk.
Heb er enkele gemaakt en het is een leuke bezigheid maar je bent ,als je klaar bent, helemaal afgebrandt.
En regiseer.......JIJ moet je foto's maken en als je dan bij het aan schuiven van de ringen de rug ziet van de ambtenaar durf dan ook in te grijpen door even te laten merken dat je de foto moet maken.
Maar al met al.............heel leuk om te doen.
Gr Mike
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maak een lijstje wat je 's morgens moet controleren aan je camera en set. Gewoon een soort checklist wat piloten doen voor ze gaan vliegen.
Bijv. bestands kwaliteit (als je de hele dag kleine JPEGjes hebt staan schieten wordt je niet vrolijk), witbalans, belichtingscorrectie en wat je bij je moet hebben.
Doe verder vooral wat je normaal ook doet. Een kleine verandering in werken kan grote onverziene gevolgen hebben.
Bijv. bestands kwaliteit (als je de hele dag kleine JPEGjes hebt staan schieten wordt je niet vrolijk), witbalans, belichtingscorrectie en wat je bij je moet hebben.
Doe verder vooral wat je normaal ook doet. Een kleine verandering in werken kan grote onverziene gevolgen hebben.
Gebruik geen spotmeting. Dit kan funest zijn als de bruid in het wit is en de bruidegom zwart draagt. Een losse lichtmeter is beter.
Zorg voor voldoende batterijen of volle accu's voor de flitser. En uiteraard voor de camera.
Snap niet waarom je een Nikon lens wilt huren als je al een Tamron hebt.
Heb al eerder wat negatief gereageerd als iemand zonder technische ervaring een bruidsreportage gaat doen, maar blijf bij mijn standpunt.
Je moet precies weten hoe e.e.a. gefotografeerd MOET worden.
Zorg voor voldoende batterijen of volle accu's voor de flitser. En uiteraard voor de camera.
Snap niet waarom je een Nikon lens wilt huren als je al een Tamron hebt.
Heb al eerder wat negatief gereageerd als iemand zonder technische ervaring een bruidsreportage gaat doen, maar blijf bij mijn standpunt.
Je moet precies weten hoe e.e.a. gefotografeerd MOET worden.
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
schiet met vertrouwd spul
Hallo Kenji,
Je opperde de suggestie om een Nikkor 17-55mm 2.8 te huren?
Waarom? Ben je niet tevreden over je Tamron?
Optisch gezien zullen de resultaten elkaar niet zichtbaar ontlopen.
Als je met een ander objectief aan de slag wil, ga dan ruimschoots van te voren oefenen met het desbetreffende objectief.
Elk objectief heeft zijn eigen eigenaardigheden die je goed moet leren kennen voordat je met zo'n belangrijke opdracht mee aan de slag kan.
Dus gewoon met je oude vertrouwde objectief werken.
De tele 55-200mm VR is niet echt een technisch hoogstandje.
Deze zou je kunnen vervangen door een 'beter' objectief, je zou de 70-200mm 2.8 VR kunnen overwegen.
Maar ook hier geld, eerst uitgebreid mee oefenen.
Verder is dit objectief door zijn afmetingen en gewicht niet echt handzaam.
Dan zou een 105mm een interessant alternatief kunnen zijn.
Veel succes met je opdracht en laat eens wat zien van de resultaten.
Groetjes George
Je opperde de suggestie om een Nikkor 17-55mm 2.8 te huren?
Waarom? Ben je niet tevreden over je Tamron?
Optisch gezien zullen de resultaten elkaar niet zichtbaar ontlopen.
Als je met een ander objectief aan de slag wil, ga dan ruimschoots van te voren oefenen met het desbetreffende objectief.
Elk objectief heeft zijn eigen eigenaardigheden die je goed moet leren kennen voordat je met zo'n belangrijke opdracht mee aan de slag kan.
Dus gewoon met je oude vertrouwde objectief werken.
De tele 55-200mm VR is niet echt een technisch hoogstandje.
Deze zou je kunnen vervangen door een 'beter' objectief, je zou de 70-200mm 2.8 VR kunnen overwegen.
Maar ook hier geld, eerst uitgebreid mee oefenen.
Verder is dit objectief door zijn afmetingen en gewicht niet echt handzaam.
Dan zou een 105mm een interessant alternatief kunnen zijn.
Veel succes met je opdracht en laat eens wat zien van de resultaten.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Batterijen, uitwijkmogelijkheden (ivm slecht weer evt), paraplu, ikzelf gebruik een mobiele hardeschijf als backup, meerdere cf kaartjes, alles in RAW (scheelt je witbalans-zorgen), nooit een kaartje volschieten, de groepsfoto's goed wegzetten, jij bent de baas enz enz. Statief mee, evt trappetje mee, alles mee lol.
@ George.....don't worry...mijn Tamron is steeds mijn favo! Wat ik in gedachte had was gewoon me Tamron als back en een 17-55 f/2.8 huren, gezien deze toch de standaard objectief word voor de dag....en je weet maar nooit als er iets gebeurt zeg maar 
@ Light > haha....had niet aan een trap gedacht. Thanks voor de tip!
Helaas kreeg ik net te horen dat de bruidegom's family toch iemand had gevonden, dus opdracht gaat niet meer door.
Wil iedereen nog bedanken voor de tips.

@ Light > haha....had niet aan een trap gedacht. Thanks voor de tip!
Helaas kreeg ik net te horen dat de bruidegom's family toch iemand had gevonden, dus opdracht gaat niet meer door.
Wil iedereen nog bedanken voor de tips.