Wat is het verschil tussen deze 2 balhoofden?
Wat is het verschil tussen deze 2 balhoofden?
Ik wil ik een ander balhoofd bestellen maar ik twijfel tussen de 488rc2 en de 488rc4.
waar zit het verschil? voor en /of nadelen?
Ik heb de 486rc2 gehad. op zich heel fijn maar ik miste het "pannen".
en bij de 488 series kan dat toch wel?
Ik hoor het graag.
waar zit het verschil? voor en /of nadelen?
Ik heb de 486rc2 gehad. op zich heel fijn maar ik miste het "pannen".
en bij de 488 series kan dat toch wel?
Ik hoor het graag.
Laatst gewijzigd door natuurfotograaf op do mei 08 2008 6:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Muntje heb je altijd wel bij, ik heb er ook 1tje in mijn foto tas gegooid. Maar veel plezier met de 488rc2 maar dat komt wel goed denk iknatuurfotograaf schreef:dank je voor je antwoord.
Ik heb mijn keuze denk ik al gemaakt.
Het word toch de 488rc2 vanwege het QR plaatje.
Deze plaatjes kun je met de hand stevig aandraaien bij de ander heb je een schroevendraaier of een muntje nodig. en als ik die vergeet dan houd het al op.

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Als je veel in portrait stand schiet, en je camera op zijn kant hangt met een zware lens, zou ik zeker een grotere plaat adviseren omdat hij anders voorover zakt.
Ik snap niet waarom er geen extra pinnetje in statieven/camera's zit, dat zou het eenvoudig oplossen.
Gelukkig zit op mijn 80-200 een draaibale gondel zodat het balhoofd rechtop kan blijven staan. Dat is ook veel stabieler op een monopod omdat de boel in het midden blijft.
Maar als ik rechtop schiet met de 17-35 ben ik blij met een grote plaat, want die lens weeg nogal wat. Je zou de schroeven in de plaat steeds muurvast kunnen doen, maar ik haal de plaat er regelmatig af als ik zonder statief op pad ga. Dat voelt prettiger in portrait stand met een grip.
Ik snap niet waarom er geen extra pinnetje in statieven/camera's zit, dat zou het eenvoudig oplossen.
Gelukkig zit op mijn 80-200 een draaibale gondel zodat het balhoofd rechtop kan blijven staan. Dat is ook veel stabieler op een monopod omdat de boel in het midden blijft.
Maar als ik rechtop schiet met de 17-35 ben ik blij met een grote plaat, want die lens weeg nogal wat. Je zou de schroeven in de plaat steeds muurvast kunnen doen, maar ik haal de plaat er regelmatig af als ik zonder statief op pad ga. Dat voelt prettiger in portrait stand met een grip.